کد خبر 253151
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹

در پی وقوع سانحه هوایی در آذربایجان؛

آیت‌الله رئیسی به شهادت رسید/ دومین رئیس جمهور شهید ایران

آیت‌الله رئیسی به شهادت رسید/ دومین رئیس جمهور شهید ایران

در پی وقوع سانحه هوایی برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در استان آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به‌همراه وزیر امور خارجه کشورمان، استاندار آذربایجان‌شرقی، نماینده ولی‌فقیه در این استان و تیم همراه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، در پی وقوع سانحه هوایی برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در استان آذربایجان شرقی، متاسفانه دکتر آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران، به همراه وزیر امور خارجه کشورمان، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی‌فقیه در این استان به شهادت رسیدند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان، سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز از دیگر سرنشینان این بالگرد بودند که همگی به شهادت رسیدند.

آیت‌الله رئیسی به شهادت رسید/ دومین رئیس جمهور شهید ایران

اسامی شهدای حادثه سقوط بالگرد بدین شرح است:

١- آیت‌الله سیدابراهیم رئیس‌الساداتی (سیدابراهیم رئیسی)
٢- آیت‌الله سید محمد علی آل‌هاشم
٣- دکتر حسین امیرعبداللهیان
۴- دکتر مالک رحمتی
۵- سردار سیدمهدی موسوی
۶- یک نیروی سپاه انصارالمهدی (هویت نامشخص)
٧- سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی
٨- سرهنگ خلبان محسن دریانوش
٩- سرگرد فنی بهروز قدیمی

گفتنی است، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که در ۲۷ خردادماه سال ۱۴۰۰ با رای مردم به‌عنوان رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، انتخاب شده بود و در 12 مردادماه همان سال به‌صورت رسمی کار خود را در ریاست جمهوری آغاز کرده بود، در ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ به شهادت رسید. وی دومین رئیس جمهور شهید جمهوری اسلامی ایران لقب گرفت. پیش از وی، شهید محمدعلی رجایی که روز ۱۱ مردادماه سال ۱۳۶۰ به‌عنوان رئیس جمهور منتخب مردم و دومین رئیس جمهور ایران انتخاب شده بود، ۸ شهریورماه همان سال، یعنی ۲۸ روز بعد از انتخاب به این سمت، در حادثه انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت دست رسیده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha