کد خبر 253136
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵

هواشناسی همدان هشدار زرد صادر کرد

هواشناسی همدان هشدار زرد صادر کرد

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان از فعالیت یک سامانه بارشی در آسمان استان از صبح سه شنبه در استان خبر داد و گفت: این سامانه احتمال سیلابی شدن و آبگرفتگی معابر و وقوع رعدوبرق در مناطق مختلف استان را به همراه دارد و بدنبال آن هشدار سطح زرد صادر شده است.

محمدحسن باقری شکیب  کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با تشریح شرایط جوی استان، به خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان سه روز آینده نیمه ابری تا ابری، همراه رگبار باران، تگرگ، وزش شدید باد موقت، رعد و برق و آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: سرعت وزش باد به طور موقت در ساعات بعداز ظهر افزایش می یابد و در برخی از نقاط احتمال شکسته شدن شاخه و برگ درختان و آسیب به برنرها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

باقری‌شکیب تصریح کرد: رگبار باران بهاری ممکن است موجب آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی شود.

وی با اشاره به اینکه عشایر و چوپانان مراقب وقوع صاعقه باشند، بیان کرد: در این مدت مردم استان از اطراق در کنار رودخانه‌ها پرهیز و با توجه به احتمال وقوع رعد و برق کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: برای روز سه‌شنبه فعالیت این سامانه افزایش می‌یابد و به صورت رگبار پراکنده باران خواهد بود.

وی گفت: در این مدت احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی وجود دارد و باغداران از انجام محلول پاشی و سم پاشی دوری کنند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha