کد خبر 253093
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸

با اعلام هواشناسی:

بارش‌ها در گیلان شدت می‌گیرد

بارش‌ها در گیلان شدت می‌گیرد

 کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بارش‌ها از بعدازظهر امروز (یکشنبه) تا فردا در استان تشدید می‌شود و برای این بازده زمانی هشدار نارنجی صادر شده‌است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سمانه نگاه، کارشناس هواشناسی گیلان  اظهار کرد: بر این اساس در مدت یاد شده در برخی ساعات بارندگی در بعضی مناطق رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید، وزش باد گاهی شدید، مه آلودگی، رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی شده‌است.

وی عنوان کرد: فعلا برای بازه زمانی یاد شده هشدار نارنجی صادر شده و در صورت تداوم شدت بارش‌ها در روزهای آینده اطلاع رسانی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان با تاکید بر ضرورت تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارت احتمالی اضافه کرد: ضمن تدابیر لازم در حوزه‌های مختلف کشاورزی، ورودی و خروجی آب در زمین‌های کشاورزی و خزانه‌ها مدیریت شود.

وی بیان کرد: شهروندان از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید احتیاط لازم را به عمل آورند.

نگاه با بیان اینکه دریا در چند روز آینده برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است اظهار کرد: صبح امروز اسب‌وونی تالش با چهار درجه سلسیوس کمترین و فومن با ۲۲ درجه خنک‌ترین مناطق استان بودند.

آسمان گیلان هم اینک کمی ابری تا نیمه ابری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha