کد خبر 253033
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵

در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم؛

لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ به مجمع تشخیص رفت

لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ به مجمع تشخیص رفت

نمایندگان مجلس با اصرار بر مصوبه کمیسیون درخصوص پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان، لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ را در روزهای پایانی مجلس یازدهم مجددا به مجمع تشخیص ارسال کردند.  

به گزارش گروه سیاسی حیات، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور( بخش دوم جداول) اعاده شده از شورای نگهبان جهت رفع ابهامات و مغایرت‌های هیأت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام را با ۱۷۴ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

این گزارش به شرح زیر است:

۱- اعتبار مرکز آموزش عالی فیروزآباد و پردیس بین‌المللی کیش عیناً به دستگحاه اجرایی ذیربط به ترتیب دانشگاه صنعتی شیراز و دانشگاه صنعتی امیرکبیر انتقال یافت.

۲- عنوان ردیف‌های ۷۵۰۰۰۰۱۱۴ ، ۷۵۰۰۰۰۱۱۳، ۷۵۰۰۰۰۱۱۰ و ۷۵۰۰۰۰۳۰ به پرداخت دیون مطابق آراء صادره قضایی تغییر یافت.

۳- کمیسیون بر حکم ذیل جدول شماره ۷ درخصوص پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان اصرار ورزید.

۵- در عنوان جدول شماره ۲۰ طرح‌های مطالعاتی و اجرایی موضوع ردیف ۵۵۰۰۰۰۸۱ عبارت «طرح‌های این جدول پس از طی مراحل اخذ ماده ۲۳ قابل اجرا است» اضافه شد.

۶- در ذیل جداول مربوط به اصلاح عناوین ردیف‌ها این عبارت درج می‌شود «اعمال تغییرات عناوین و انجام طرح‌ها مشروط به رعایت فرآیند ماده ۲۳ و تأمین اعتبار آن است.»

۷- در جدول شماره ۲-۲۲ مبالغ بر اساس فروض مندرج در جدول ۴-۲۲ تنظیم شده است. بنابراین در قسمت دوم این جدول حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی این مبلغ با عنوان یک درصد از منابع حاصل از صادرات نفت خام ، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی (پس از پرداخت سهم صندوق توسعه ملی از محل منابع سهم دولت) با مبلغ ۱۴۳ هزار میلیارد ریال در بند آخر قسمت مصارف مبلغ مربوط به تسویه سایر گواهینامه‌های صرف جویی انرژی به ۲۹۰ هزار میلیارد ریال اصلاح می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha