کد خبر 253030
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران خبر داد:

کشف انبار ۳۳ تن مواد خوراکی احتکاری و قاچاق در بازار تهران

کشف انبار ۳۳ تن مواد خوراکی احتکاری و قاچاق در بازار تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف انبار نگهداری از ۳۳ تن مواد خوراکی قاچاق و احتکاری از انباری در محدوده بازار تهران خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سرهنگ مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف انبار احتکار کالا در محدوده بازار تهران شدند. رسیدگی به این پرونده با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستورکار ماموران قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد مقادیری مواد خوراکی در انباری در چهارراه مولوی تخلیه و دپو شده است.

وی ادامه داد: همچنین تحقیقات تکمیلی حاکی از آن بود که این کالاها  توسط یک‌دستگاه وانت به این مکان منتقل و سپس توزیع شده است.

افشاری با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوزهای عملیات، گفت:‌ ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به همراه مجوز اخذ شده به محل این انبار در بازار تهران رفته و در جریان بازرسی از آن مشاهده کردند که محل یک باب انبار کالای بازرگانی است که کالاهای موجود در آن در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است. ماموران همچنین مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالاهای اساسی از نوع قند و شکر و برنج وروغن در محل دپو شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به انجام استعلامات گمرکی برای بررسی کالاها گفت:‌ ماموران با انجام استعلامات گمرکی متوجه شدند که اسناد گمرکی ارائه شده برای این اقلام مربوط به سال‌های گذشته است و مطابقتی با کالاهای مکشوفه ندارد. در واقع این اقلام همگی قاچاق و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بود.

به گفته وی مواد غذایی کشف شده از این محل شامل ۱۴۰۰ کیلوگرم قند، ۱۲ هزار و ۷۳۰ کیلوگرم برنج هندی، ۱۰ هزار و ۸۰ کیلوگرم روغن نباتی و ۱۰ هزار و ۹۴۰ کیلوگرم شکر است که کارشناسان ارزش ریالی آن را بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

افشاری از پلمب انبار مذکور خبر داد و گفت: همچنین در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد و به همراه متهمان به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha