کد خبر 253018
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قرارگاه شهید آوینی برآمده از نگاه هم‌افزایی و جبهه‌ای است

قرارگاه شهید آوینی برآمده از نگاه هم‌افزایی و جبهه‌ای است

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرارگاه شهید آوینی ایده‌ای برآمده از نگاه هم‌افزایی و حرکت جبهه‌ای است که باعث شور و رونق فرهنگی در استان شده است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ سید محمد هاشمی شنبه شب در آیین رونمایی از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز برای اینکه یک حرکت موثر فرهنگی در جامعه رخ دهد، نیاز به حرکت قرارگاهی و همدلانه است.

وی عنوان کرد: امروز نگاه عدالت‌محور فرهنگی، استانی و منطقه‌ای در عملیات فرهنگی محقق شده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استاندار خراسان جنوبی به عنوان یکی از استانداران حامی فرهنگ در کشور قدردانی کرد و گفت: همدلی مسئولان استان، احصای ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی را به دنبال داشته که خروجی آن رونمایی از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی است.

وی تصریح کرد: با همت دولت و اعتماد مجلس، بودجه‌ای مصوب شده که فعالیت قرارگاه شهید آوینی به سال ۱۴۰۲ خلاصه نخواهد شد بلکه طی سال جاری هم استمرار خواهد داشت.

هاشمی با اشاره به اینکه مدیریت اصیل و اصلی در برنامه‌ها بر استمرار تا رسیدن به نتیجه نهایی است افزود: از مسئولان استانی در خراسان جنوبی خواستاریم همچون گذشته در راستای فعالیت‌های قرارگاه شهید آوینی مدیریت و توجه لازم را داشته باشند تا به عنوان کار فرهنگی و موثر به یادگار بماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: در خراسان جنوبی طی ۲ سال گذشته بر اساس سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه راهبرد اساسی شامل گفتمان سازی، توانمندسازی و سودمندسازی در دستور کار قرار گرفته است.

علی فرخنده با بیان اینکه عدالت فرهنگی در متن برنامه‌ریزی و طرح‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی فاقد نقشه مهندسی فرهنگی بود، تدوین این سند انجام شد که به زودی به عنوان سند بالادستی در حوزه فرهنگی رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های انجام شده در حوزه گفتمان‌سازی، اظهار کرد: استفاده از نوشتار ایرانی - اسلامی در مدارس، تدوین طرح جهاد تبیین و ترویج نماز اول وقت از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه به صورت جدی در خصوص شورای پاسداشت زبان فارسی ورود کردیم، افزود: با پیگیری‌های انجام شده، ورودی شهرهای خراسان جنوبی اصلاح شده و نام شهرها با زبان فارسی بر ورودی‌ها نقش بسته است.

وی توجه به کارگاه‌های توانمندسازی هنری را از دیگر اقدامات فرهنگی طی ۲ سال گذشته عنوان کرد و گفت: حضور چهار گروه از خراسان جنوبی در جشنواره منطقه‌ای فجر بعد از ۱۱ سال و راهیابی یک اثر از استان به جشنواره بین‌المللی از موفقیت‌های این اداره کل است.

فرخنده با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی هنرهای تجسمی در استان، گفت: آموزش هزار و ۲۰۰ نفر از مربیان در طرح بشری و طراحی ۲ رویداد بازی‌سازی مقدماتی و پیشرفته با همکاری دانشگاه‌های استان از جمله برنامه‌های انجام شده است.

وی با اشاره به رشد جایگاه سینما در استان، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده سینمای فردوسی و بیرجند و سینماهای پایه از درجه سه به درجه ۲ ارتقا پیدا کردند.

فرخنده با اشاره به بهره‌برداری از اولین خانه مطبوعات استان، بیان کرد: جذب ۱۷۰ درصد تسهیلات هنرمندان در حوزه حمایت از مشاغل خانگی، حمایت از صنعت چاپ و برگزاری اولین و دومین جشنواره مطبوعات منطقه‌ای شرق کشور از دیگر برنامه‌های انجام شده طی ۲ سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ تیرماه میزبان جشنواره جایزه ملی سواد رسانه پروفسور معتمدنژاد با حضور فعالان رسانه‌ای خواهیم بود، اظهار کرد: همچنین ۲۶ شهریورماه میزبان جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی کشور با مشارکت خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب کرمان خواهیم بود.

فرخنده از برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی، حماسه سرای آیینی در ۲۸ آبان‌ماه خبرداد و گفت: تربیت ۳۱۳ حافظ قرآن، ۱۳ قاری نوجوان و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و ۵۰ کرسی تلاوت قرآن از چشم‌اندازهای طرح قرارگاه شهید آوینی در استان است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد هنری نقش همای، بیان کرد: تربیت ۱۸۰ شاعر در بخش آیینی ذیل کنگره ابن حسام، تربیت ۵۰۰ کنشگر فرهنگی در طرح روا و ۱۰۰ هنرمند جدید هدف گذاری شده است‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: امسال در مجموعه فرهنگ، هنر و رسانه سال تحولی در حوزه تربیت نیرو و رویدادهای گفتمان‌ساز خواهیم بود.

جانشین و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب وارد بیرجند شد و علاوه بر این برنامه، دیدار با مسئولان استان و شرکت در اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور را در برنامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha