کد خبر 252859
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵

در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد:

اختتامیه مسابقات طراحی سایت و بازی با محوریت دفاع مقدس

اختتامیه مسابقات طراحی سایت و بازی با محوریت دفاع مقدس

مراسم اختتامیه مسابقات دانش آموزی طراحی سایت و بازی در حوزه ایثار و مقاومت، در مرکز همایش های خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ مراسم اختتامیه مسابقات دانش آموزی طراحی سایت و بازی در حوزه ایثار و مقاومت صبح جمعه 28 اردیبهشت ماه با حضور دانش آموزان این عرصه در حوزه دفاع مقدس در سالن همایش‌های خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

بنابراین گزارش، در این که با حضور حدود ۳۰ دانش آموز به همراه اولیا خود برگزار شد؛ از بازی و انیمیشن هایی که دانش آموزان طراحی کرده بودند رونمایی شد.

در ادامه این برنامه مسابقه ای برای اولیای دانش آموزان در نظر گرفته شد و به برندگان این مسابقه جوایزی تعلق گرفت.

فاطمه کاکا در حاشیه این مراسم گفت: ما یک سکوی آموزش برنامه نویسی از طریق بازی برای کودکان و نوجوانان طراحی کردیم که با استفاده از شیوه‌های روز دنیا، بازی‌هایی را همراه با آموزش مفاهیم اولیه برنامه نویسی مانند حلقه، شرط، باینری و ... طراحی کرده است. در این روش باید مفاهیم پایه به آرامی آموزش داده شده و از زبانی ساده جهت دستیابی به بهترین درک از مفاهیم برنامه نویسی بهره گرفت.

وی در ادامه افزود: این مجموعه به کودکانی با رده سنی۶ تا ۱۲ سال مهارت هایی در زمینه برنامه نویسی از طریق روش های تعاملی و بازی وار سازی آموزش می‌دهد.

کاکا ادامه داد: این دوره اولین دوره چنین مسابقاتی بود که با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس برگزار شد و البته این دوره مخصوص دانش آموزانی بود که به مدارس آنها اعلام کرده بودیم و با آنها در گذشته همکاری داشتیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این پروژه ها در طی یک ماه داوری شدند و نهایتا به ۷ نفر آنها رتبه بهترین تعلق گرفت و جوایزی به آنها اهدا شد.

وی ادامه داد: تعداد ۷ نفر دیگر از دانش آموزان شایسته تقدیر شدند. همچنین در مجموع ۹ هزار دانش آموز را با پلتفرم در تهران و استان گلستان آموزش دادیم و حدودا به ۵۰۰ معلم آموزش و پرورش آموزش داده شد و از طریق همین افراد کار پشتیبانی بچه ها انجام شد.

کاکا ادامه داد: امسال اولین رویداد این مجموعه بود و با توجه به آموزش های بیشتری که قرار است انجام شود همایش های بهتر و گسترده تری نیز خواهیم داشت.

وی افزود: افرادی که در این مسابقه شرکت کرده بودند از مقطع متوسطه اول و دوم و دبستان بودند اما کسانی که در این رده مقام آوردند، بیشتر کودکانی بودند که در مقطع دبستان تحصیل می‌کردند. آنها با وجود اینکه سن کمی داشتند پروژه های بزرگی طراحی کرده بودند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، دانش آموزان و اولیای آنها از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha