کد خبر 252649
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

جنگ آبی و قرمز بر سر قهرمانی در لیگ برتر ایران و انگلیس

جنگ آبی و قرمز بر سر قهرمانی در لیگ برتر ایران و انگلیس

لیگ برتر ایران و انگلیس در هفته‌های پایانی، شرایط مشابهی را در نبرد قهرمانی بالای جدول تجربه می‌کنند و

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ لیگ برتر ایران و لیگ برتر انگلیس علاوه بر اینکه در اسم خود شبیه به یکدیگر هستند، امسال شرایط مشابهی را هم در کورس قهرمانی بالای جدول تجربه می‌کنند. جایی که در این طرف استقلال و پرسپولیس به فاصله کم از یکدیگر به رقابت بر سر قهرمانی می‌پردازند و کار به سه هفته پایانی کشیده شده و احتمالاً تا هفته آخر هم داده دارد.

جنگ آبی و قرمز بر سر قهرمانی در لیگ برتر ایران و انگلیس

و از طرف دیگر آرسنال و منچسترسیتی هم نبرد قهرمانی‌شان را به هفته پایانی کشانده و شرایط حساسی را تجربه می‌کنند. اگرچه سیتیزن ها یک تساوی در هفته پایانی برای مسجل کردن قهرمانی خود نیاز دارند.

جنگ آبی و قرمز بر سر قهرمانی در لیگ برتر ایران و انگلیس


هفته پایانی لیگ جزیره

در بازی معوقه هفته سی و چهارم لیگ انگلیس منچسترسیتی در لندن مهمان تاتنهام بود و در حالی که آرسنال منتظر شگفتی سازی همشهری خود بود این بازی با پیروزی ۲ بر صفر شاگردان گواردیولا به پایان رسید. ارلینگ هالند در این مسابقه دو گل زد.

با این پیروزی سیتی ۸۸ امتیازی شد و یک هفته مانده به پایان لیگ به صدر رفت.

در هفته آخر دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی مقابل رقبا قرار می گیرند. آرسنال با اورتون دیدار می کند و سیتی هم به مصاف وستهام می‌رود.

با توجه به شرایط نامناسب وستهام بعید به نظر می رسد آن ها در اتحاد مانعی برای چهارمین قهرمانی متوالی سیتی باشد!

دیدارهای هفته پایانی لیگ جزیره روز یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه و از ساعت 18:30 به وقت ایران برگزار می‌شود.


لیگ ایران و سه هفته پایانی

بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال به سه هفته پایانی و حساسیت در بالا و پایین جدول به اوج خود رسیده؛ جایی که استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی و پنج تیم پیکان، نساجی، استقلال خوزستان، فولاد و صنعت نفت آبادان برای فرار از سقوط می‌جنگند.

استقلال که با ۶۰ امتیاز در صدر جدول قرار دارد در دو مسابقه میزبان است و یک هفته میهمان. پرسپولیس ۵۹ امتیازی هم دو بازی خانگی در پیش دارد.

پرسپولیس در بازیِ بعدی خود میزبان استقلال خوزستان است، سپس برای بازی با شمس‌آذر به قزوین می‌رود و در دیدار آخر خود میزبان مس رفسنجان است.

استقلال هم در بازیِ بعدی مهمان نساجی است و هفتۀ ماقبل پایانی در ورزشگاه آزادی با گل‌گهر دیدار می‌کند و نهایتا باید هفتۀ آخر در ورزشگاه خانگیِ پیکان به مصاف شاگردان عنایتی برود.

مسابقات سه هفته پایانی به صورت همزمان برگزار خواهد شد. هفته بیست‌وهشتم ساعت ۱۹:۴۵ و دو هفته پایانی ساعت ۲۰ انجام می‌شوند.


فارغ از سایر لیگ‌های دنیا

اهمیت مشخص نشدن قهرمان این دو لیگ از این جهت است که در اکثر لیگ‌های بزرگ دنیا و آسیا چنین شرایطی حاکم نیست. در آلمان قهرمانی لورکوزن مشخص شده و در ایتالیا و اسپانیا هم اینتر و رئال مادرید جام را بالای سر بردند.

پاریس در فرانسه، اسپورتینگ در پرتغال و آیندهوون در هلند تاج‌گذاری کردند و السد در قطر، الوصل در امارات و الهلال در عربستان هم قهرمانی خود را مسجل کرده‌اند و به نوعی تنها لیگ معتبر آسیا و اروپا این دو لیگ هستند که رقابت قهرمانی در آنها هنوز داغ است.

شما فکر می‌کنید قهرمان دو لیگ برتر ایران و انگلیس چه تیم‌هایی خواهند بود؟ آبی‌های تهران و منچستر صدرنشینی خود را حفظ می‌کنند یا قرمزهای تهران و لندن جایشان را معجزه وار در آخر کار گرفته و معادلات را تغییر می‌دهند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha