کد خبر 252577
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

با اعلام مدیرکل مدیریت بحران قزوین؛

باد و باران به نقاطی از قزوین خسارت وارد کرد

باد و باران به نقاطی از قزوین خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران قزوین گفت: افزایش میزبان بارندگی های فصلی و وزش بادهای شدید طی ۴۸ ساعت گذشته خسارت هایی را در برخی از مناطق روستایی این استان وارد آورده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران قزوین اظهار کرد: دبی رودخانه شاهرود در بارش‌های گذشته با ۱۵۰ متر مکعب برثانیه افزایش همراه بود که بستر و حریم خود را پر کرد اما خوشبختانه آب زدگی به مناطق روستایی نداشتیم، اما جریان آب از حریم و بستر رودخانه‌ها به تعدادی از مزارع و باغات خسارت وارد کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه جاده‌های مناطق رودبار الموت نیز در مسیر روستای روچ علیا به سمت گرمارود، که محل تلاقی الموت رود به حساب می‌آید، هشت متر از جاده عرض جاده دچار آبگرفتگی شد.

علیمی به افزایش دبی آب در رودخانه‌های طارم سفلی نیز اشاره کرد و یادآور شد: در رودخانه طارم، به خصوص مسیر سنگان به سفیدرود نیز با افزایش دبی رودخانه همراه بودیم که این موضوع برای رودخانه‌های آوج و آبگرم نیز اتفاق افتاد.

این مسوول با بیان اینکه در جاده‌های رودبار الموت غربی با ریزش سنگ و گل و لای روبرو بودیم، ادامه داد: در این منطقه و به علت دستکاری انسان در مناطق بالا دست متاسفانه بیشتر حوادث مربوط به ریزش سنگ در مسیرهای ارتباطی بود.

علیمی در مورد قطعی برق در منطقه رودبار الموت، خاطرنشان کرد: روز گذشته و به علت وزش بادهای شدید، با سقوط یکی از تیرهای برق‌ ارتباطی، برق ۳۰ روستای بالا دست از مدار خارج شد و با پیگیری بخشدار و مدیران مربوطه پس از ساعاتی برق روستاها وصل شدند.

وی به میزان شدت سرعت باد در سطح استان اشاره کرد و گفت: در منطقه رودبار الموت، به خصوص شهر رازمیان سرعت باد ۷۲ کیلومتر و در منطقه کوهین نیز ۷۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین به قطعی گاز چند روستا و همچنین گل آلود شدن آب شرب ۱۵ روستا در منطقه رودبار الموت اشاره کرد و یادآور شد: برای حل مشکل آب روستاهای یاد شده چند تانکر آب به این مناطق اعزام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha