کد خبر 251759
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵

اسلامی: فرایند انتخابات با سهولت پیش می‌رود

اسلامی: فرایند انتخابات با سهولت پیش می‌رود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: گزارش‌ها از تمامی حوزه‌های انتخابیه نشان می‌دهد مشکل خاصی وجود ندارد و هم صندوق‌های رأی و هم دستگاه‌های الکترونیکی به شکل سهل و آسان فرایند انتخابات را پیش می‌برند.

به گزارش  خبرنگار  سیاسی حیات، محسن اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با ارائه آخرین آمار مشارکت، اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۵۱۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس تامین کرده‌ایم‌. گزارشها از تمامی حوزه‌های انتخابیه نشان می‌دهد مشکل خاصی وجود ندارد و هم صندوق‌های رأی و هم دستگاه‌های الکترونیکی به شکل سهل و آسان فرایند انتخابات را پیش می‌برند.

وی افزود: مردم تلاش کنند در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه کنند و از حضور در ساعات پایانی در شعب خودداری کنند. باتوجه به احراز هویت الکترونیکی واجدان، نیازی به ثبت اثر انگشت نیست و در حوزه‌های الکترونیکی برگه رأی استفاده نمی‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: عکس‌دار بودن شناسنامه الزامی نیست، اما شناسنامه‌های قدیمی که کد ملی ندارد قابل استفاده نیست و مدرک شناسایی حتما باید دارای کد ملی باشد. به دلیل الکترونیکی بودن انتخابات در ۸ شعبه، نیازی به ثبت اثر انگشت رأی‌دهندگان در این حوزه‌ها نیست.

وی یادآور شد: واجدین شرایط رأی‌دهی متولدان ۲۱ اردیبهشت ۸۵ و قبل از آن هستند. به دنبال تسری فرایندهای الکترونیک در انتخابات آتی هستیم و امیدواریم با کار کارشناسی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان شکل گرفته این امر تداوم یابد.
 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha