کد خبر 251605
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸

با اعلام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

رونق کتاب‌خوانی مهم‌ترین لازمه تمدن‌سازی است

رونق کتاب‌خوانی مهم‌ترین لازمه تمدن‌سازی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آئین افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هرجا کتاب و کتابخوانی و کتابخانه رونق داشته است، تمدن‌های بزرگی هم به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، آئین افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر امروز - چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت - با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مدیران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اصحاب نشر و فرهنگ و رسانه برگزار شد.

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای سخنان خود در این مراسم ضمن تشکر از وزارت فرهنگ  اصحاب نشر و اهل قلم برای مشارکت در برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: بنای ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی این است اسنادی که تسهیل‌گر حوزه نشر باشد به تصویب برسند.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین، اصلی‌ترین و اولیه‌ترین عامل تمدن‌سازی در دنیا کتاب بوده است گفت: هرجا کتاب و کتابخوانی و کتابخانه رونق داشته است، تمدن‌های بزرگی هم به وجود آمده است.

وی افزود: ما کشورهای اسلامی هم اگر دغدغه ساخت تمدن نوین اسلامی را داریم، باید به کتاب بیش از پیش بها بدهیم و کتابخوانی رونق پیدا کند و وقت آزادی که مردم دارند صرف کتابخوانی بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha