کد خبر 251554
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳

دریادار ایرانی:

پرچم مقدس ایران باید در همه جای جهان به اهتزاز درآید

پرچم مقدس ایران باید در همه جای جهان به اهتزاز درآید

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی باید در همه جای کره خاکی و آبی جهان به اهتزاز در آید.

به گزارش گروه سیاسی حیات، دریادار شهرام ایرانی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته معلم و اختتامیه دومین جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع) نداجا در دانشگاه نیروی دریایی نوشهر با اشاره به نتایج درخشان حضور ناوگروه ۸۶ در صحنه بین المللی افزود: ماموریت موفقیت آمیز ناوشکن دنا در اقیانوس ها، هدیه جوانان ایرانی به مردم منطقه و از افتخارات جمهوری اسلامی ایران بوده که امنیت و ایمنی دریانوردی در عمق آب های بین المللی و عمق ژئوپلتیکی و راهبردی نظام در مرزهای دریایی هزاران کیلومتر جا به جا شد.

وی اظهار کرد: در نیروی دریایی به معنویت و قرآن توجه ویژه ای شده است و شهدا مسیر ما را مشخص کرده اند و ایمان و امنیت ۲ بال مهم در نیروی دریایی است.

وی خاطرنشان کرد: تمدن ایران ریشه الهی دارد و اکنون در نقطه تاریخی قرار داریم و با توجه به پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی که حاصل شده باید به خود ببالیم و این تلاشها و موفقیت ها باید استمرار داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: هنگامی که از یک کشوری خواستیم که گشت مشترک دریایی برگزار کنیم، گفتند که ما ظرفیت ایران را نداریم و از ناوشکن دنا با عظمت صحبت می کنند.

دریادار ایرانی با بیان این که دروازه ورودی نیروی دریایی، همین دانشگاه دریایی نوشهر است، گفت: نقطه قوت ناوگروه ۸۶ نیز افسران جوان آن بود که ۳۰ تا ۳۱ سال سن داشتند.

وی بیان کرد: در سفرها به خیلی کشورها از ما پرسیده می شود که شما از کجاها آموزش دیده اید در حالی که همه آموزش ها در همین دانشگاه بوده است.

وی اضافه کرد: در اهمیت و عظمت ناوگروه ۸۶ همین بس که فرمانده نیروی دریایی هند در خواست کرد که بازدید از این ناوگروه داشته باشد این در حالی است که هند در این بخش کشوری قدرتمندی است و این اتفاق ماحصل تلاش شما دانشمندان و استادان برجسته نیروی دریایی است.

به گزارش حیات، ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از هشت ماه دریانوردی و طی بیش ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی که با هدف طی یک دور ۳۶۰ درجه دور کره زمین انجام شد و در ۲۷ اردی بهشت ۱۴۰۲ به کشور بازگشت و در مسیر خود از خطرناکترین تنگه‌ها برای دریانوردی گذر کرد.

در این آیین ۳۲ نفر از استادان و فرماندهان نیروی دریایی تجلیل شدند.

امروز چهارشنبه آیین گرامیداشت مقام معلم و اختتامیه دومین جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع) نداجا به صورت متمرکز در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در سال ۱۳۵۹ با عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تاسیس شد و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی شروع به کار کرد.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است. دانشجویان این دانشکده ها در پنج رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha