کد خبر 251552
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵

عدم احراز سلامتی روغن خام وارداتی پس از نمونه برداری و آزمایش های متعدد + فیلم

عدم احراز سلامتی روغن خام وارداتی پس از نمونه برداری و آزمایش های متعدد + فیلم

مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: سه مرحله نمونه برداری مجدد و ۵ بار آزمایش بر روی این روغن خام انجام شد که در تمامی مراحل عدم سلامت کالا از نظر میزان دفع آفات نباتی محرز و دستور عدم ترخیص و توقیف محموله داده شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، یوسف صادقیان مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: یک محموله روغن خام در سال ۱۴۰۰ وارد گمرک هرمزگان شده معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به دلیل مغایرت در میزان دفع آفات نباتی این کالا مجوز ترخیص را نتوانست اخذ کند.

وی بیان کرد: صاحب این کالا درخواست نمونه برداری مجدد را کرده و با توجه به استراتژیک بودن آن سازمتن فذا و دارو با این درخواست موافقت به عمل آورد.

صادقیان ادامه داد: سه مرحله نمونه برداری مجدد و ۵ بار آزمایش بر روی این روغن خام انجام شد که در تمامی مراحل عدم سلامت کالا از نظر میزان دفع آفات نباتی محرز و دستور عدم ترخیص و توقیف محموله داده شده است.

وی تامید کرد: آزمایش های لازم در خصوص این روغن در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو تیز انجام شده و بررسی ها نشان می دهد که سلامتی این محموله محرزنشده و اقدامات قضائی در این خصوص انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha