کد خبر 251535
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹

زلفی‌گل در حاشیه نشست هیات دولت:

توسعه دانشگاه‌ها براساس نیاز خواهد بود

توسعه دانشگاه‌ها براساس نیاز خواهد بود

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: طرح آمایش آموزش عالی را مرحله به مرحله پیش می‌بریم و سعی میکنیم توسعه بر اساس نیاز باشد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، محمد زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه در حاشیه نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران گفت: 

طرح آمایش آموزش عالی را مرحله به مرحله پیش می‌بریم و سعی می‌کنیم توسعه بر اساس نیاز باشد به گونه ای که هر رسته‌ای که خواست تاسیس شود، پیوست اشتغال داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می کنیم رشته‌هایی هم که دانشجو کم دارد یا ظرفیت آنها کاهش پیدا کرده، تغییر رویکرد بدهیم یا با برخی از دانشگاه‌ها ادغام کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص همکاری بانک مرکزی برای تخصیص ارز دانشجویی، اضافه کرد: رئیس کل بانک مرکزی در زمینه ارز دانشجویی بسیار با سخاوت عمل می‌کند و برای تسهیل تخصیص ارز دانشجویی پیشنهاداتی را ارائه کرده است.

زلفی گل همچنین با اشاره به تاسیس شعب برون مرزی دانشگاه‌های ایران در کشور عراق، اظهار داشت: دانشگاه‌های بزرگ ما مثل دانشگاه شریف، دانشگاه تهران و بعضی از دانشگاه‌های شهرستانی با دانشگاه‌های عراق توافقاتی داشتند و در حال تاسیس شعبی در این کشور هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha