کد خبر 251396
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد؛

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات بارداری ماما 

تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات بارداری ماما 

معاون بهداشت وزیر از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات بارداری ماما خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم روز جهانی ماما گفت: ارائه مراقبت های حضوری و غیر حضوری به مادران، برگزاری جلسات مجازی به مادران باردار توسط وزارت بهداشت انجام شده است. 

وی با بیان اینکه اکنون ۱۸ هزار زایمان در تسهیلات زایمان انجام شده، افزود: ترغیب مادران به احیای شیر مادر به بانک های شیر در بیمارستان ها توسط وزارت بهداشت انجام و در این خصوص ماماها نقش پررنگی خواهند داشت؛ مراقبت از کودکان سالم و مراقبت از تکامل کودکان از جمله دیگر اقدامات ماما ها در کشور است. 

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: آموزش پیشگیری از رفتارهای مخاطره امیز و غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان های سینه و سرویکس همچنین بررسی تاریخچه باروری از جمله دیگر اقدامات وزارت بهداشت و به خصوص ماماها است. 

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: آموزش هنگام ازدواج، مشاوره های فرزندآوری همچنین اموزش های غربالگری تشخیص زودرس ناباروری از جمله اقدامات ماماها در سراسر کشور است. 

فرشیدی همچنین یادآور شد: نقش ماما ها حفظ و ارتقای سلامت خانواده است؛ خدمات بارداری و غیر بارداری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است همچنین مانا نقش بی بدیلی در سلامت دختران و زنان و ارتقای سلامت مادران خواهند داشت. 

وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه بهداشت بیش از ۲۰ هزار ماما مشغول به فعالیت در سراسر کشور هستند؛ در پزشکی خانواده موضوع سلامت خانواده مهم است. 

فرشیدی در پایان گفت: به فرهنگ جوانی جمعیت و خانواده باید توجه ویژه‌‍ای کرد که در این خصوص ماماها نقش مهمی در حوزه جوانی جمعیت  دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha