کد خبر 251270
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

بارش باران و تگرگ در مهاباد موجب آبگرفتگی معابر شد

بارش باران و تگرگ در مهاباد موجب آبگرفتگی معابر شد

 بارش باران و تگرگ در مهاباد موجب آبگرفتگی معابر و وارد شدن آب به برخی واحدهای مسکونی و مغازه‌ها شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، بارش باران شدید در مهاباد که با تگرگ و رعد و برق نیز همراه بود باعث آبگرفتگی معابر و خیابان های این شهر و حتی وارد شدن آب به داخل منازل و حتی مغازه‌ها در برخی محلات این شهر از جمله محله های ترمینال قدیم، صدا وسیما و میدان شهرداری و میدان ملا خلیل شد.

هر چند این بارش کمتر از یک ربع ادامه داشت اما در فاصله زمانی کوتاهی آب از محلات بالادست مهاباد به مناطق شمالی این شهر رسید و علاوه بر پرکردن آبراه ها، در بسیاری از مناطق آب بر روی خیابان و حتی پیاده روها جاری شده بود.

سیلاب از مناطق بالادست مهاباد حجم زیادی از گِل و لای و سنگ را بر روی خیابان های این شهر قرار داده بود و در برخی محلات حجم آب زیادی وارد خانه ها شده بود و ماموران آتش نشانی برای تخلیه آب به این مناطق اعزام شدند.

۱۲ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شد

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با تقویت سامانه بارشی در منطقه، بارش باران و تگرگ شهر مهاباد را فراگرفت و در مدت ۱۰ دقیقه ۱۲ میلی‌متر بارندگی در این شهر ثبت شد.

اردلان محمدپور پیش بینی کرد بارش ها به صورت پراکنده تا روز چهارشنبه در این منطقه تداوم داشته باشد و احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه ها نیز وجود دارد و شهروندان از اتراق در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

وی اضافه کرد: این بارندگی ها برای همه مناطق استان پیش بینی شده که همراه با وزش تندبادهای لحظه‌ای، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ است.

سیلاب وارد ۱۰ واحد مسکونی در مهاباد شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: با شروع بارش باران وآبگرفتگی معابر مهاباد، سیلاب وارد تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در این شهر شد و ماموران آتش نشانی آب ۱۰ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

سردار فداکار افزود: شهروندان در مواقع بارش رگبار باران باید به مساله تخلیه آب از آبراه ها توجه داشته باشند و تا آب جمع نشود و وارد خانه ها نشود.

وی از شهروندان خواست در صورت ورود آب به منازل و مغازه‌ها برای کاهش خسارت با تماس با شماره تلفن گویای ۱۲۵ به ماموران آتش نشانی اطلاع دهند.

آذربایجان غربی از هفته گذشته شاهد بارش های رگباری و بهاری بوده است؛ در این مدت برای کاهش خسارت های ناشی از بارندگی ها هواشناسی استان با صدور هشدارهای متعددی از شهروندان خواست تا موارد ایمنی را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha