کد خبر 250785
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷

پاکستان: سازوکار دوجانبه با ایران برای مبارزه با تروریسم تقویت یافته است

پاکستان: سازوکار دوجانبه با ایران برای مبارزه با تروریسم تقویت یافته است

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با ابراز اطمینان از روند رو به رشد روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران افزود: سازوکار تهران و اسلام‌آباد برای مقابله مشترک علیه تروریسم تقویت یافته است.

به گزارش گروه بین الملل حیات، ممتاز زهرا امروز (پنجشنبه) در نشست‌ خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد گفت: سازوکارهای موجود میان ایران و پاکستان به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد که روند همکاری‌های ضدتروریسم تهران و اسلام‌آباد طی ماه‌های اخیر تقویت یافته است و هر دو کشور عزم راسخی برای تامین امنیت مرزهای مشترک و ارتقای صلح، امنیت و رفاه در مناطق مرزی دارند.

ممتاز زهرا همچنین با اشاره‌ به رایزنی‌های سه جانبه ایران-چین-پاکستان در چارچوب مبارزه با تروریسم، افزود که این سازوکار سه جانبه را بسیار مهم می دانیم و هرگونه تاریخ نهایی در خصوص نشست آتی ایران، چین و پاکستان را در موعد مقرر اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: مرزهای ایران و پاکستان را مرزهای دوستی، صلح و رفاه می دانیم و هر دو همسایه خواستار مرزهایی عاری از تروریسم هستند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درخصوص سفر اخیر هیات آمریکایی به اسلام‌آباد و دستور کار مذاکرات دو کشور و اینکه آیا درباره خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان نیز صحبت شده است، گفت: اسلام‌آباد و واشنگتن طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه از جمله همکاری‌های تجاری و انرژی را بررسی کردند.

وی در عین حال تاکید کرد: موضع پاکستان روشن است و ما خواستار روابط سازنده با طرف آمریکایی هستیم و همزمان مصمم به توسعه روابط خود با جمهوری اسلامی ایران و اتخاد تصمیمات مطابق با منافع ملی خودمان می‌باشیم.

پاکستان هیچ پایگاهی به نیروهای خارجی نمی‌دهد

ممتاز زهرا در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها در شبکه‌های اجتماعی پاکستان و ادعای برخی از رهبران اپوزوسیون این کشور مبنی بر تصمیم اسلام‌آباد برای ارائه پایگاه به کشورهای خارجی، تاکید کرد: این شایعات و گمانه‌زنی‌ها بی اساس و هرگز قابل قبول نیست.

وی افزود: پاکستان هرگز در سرزمین خود پایگاهی به یک دولت خارجی و یا نیروهای خارجی نخواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم غزه خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت که ما اصولا درخصوص مسائل داخلی کشورها اظهار نظر نمی کنیم اما از دیگر طرف‌ها نیز انتظار داریم تا طبق همین رویه در امور داخلی پاکستان مداخله یا ابراز نظر نکنند.

وی اظهار داشت تهاجم اسرائیل علیه فلسطینیان و فاجعه انسانی در غزه احساسات مردم در اقصی نقاط جهان به ویژه در پاکستان را برانگیخته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha