کد خبر 250633
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

شماتیک اختصاصی «حیات»:

ترکیب احتمالی پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی وطنی

ترکیب احتمالی پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی وطنی

دو تیم سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در تقابلی حساس به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دیدار حساس تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، امروز و از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

دیدارهای دو تیم همواره از حساسیت بالایی برخوردار بوده و به نوعی این دیدار ال‌کلاسیکو فوتبال ایران نامیده می‌شود. حساسیت این دیدار با توجه به وضعیت دو تیم در جدول بیشتر هم شده است؛ جایی که پرسپولیس ۵۲ امتیازی با اختلاف یک امتیاز کمتر از استقلال در رتبه دوم قرار دارد و در مقابل، سپاهان با ۴۵ امتیاز و ۷ امتیاز کمتر از پرسپولیس در رتبه سوم حضور دارد.


پرسپولیس

خروج رفیعی جوان از ترکیب و بازگشت بیرانوند، مهم‌ترین تغییر ترکیب پرسپولیس است؛ بیرانوند که ۴ بازی اخیر تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، پس از باز کردن گچ دست خود و تمریناتی که پشت سر گذاشت آماده بازی با سپاهان است و در این بازی حساس در چارچوب دروازه پرسپولیس قرار خواهد گرفت.

خط دفاعی پرسپولیس نیز به واسطه محرومیت اسماعیلی فر دستخوش تغییر می‌شود تا این‌گونه سه بازیکن از خط دفاعی این تیم، خارجی باشند؛ کنعانی زادگان و گولسیانی در قلب دفاع و عبدالکریم حسن و هنانوف در چپ و راست خط دفاعی پرسپولیس قرار خواهند گرفت.

سروش رفیعی یکی از بازیکنانی بود که پس از تعویض او مقابل آلومینیوم، پرسپولیس ۴ گل دریافت کرد. او در کنار مسعود ریگی زوج میانی سرخپوشان مقابل سپاهان خواهند بود که هر دو سابقه بازی در این تیم  را دارند. محمد خدابنده‌لو هم دیگر بازیکن خط میانی سرخپوشان در این بازی خواهد بود.

اورونوف و ترابی وینگرهای چپ و راست تیم‌شان در ال‌کلاسیکو هستند و اوسمار حساب ویژه ای روی آن‌ها برای به دست آوردن سه امتیاز خانگی این مسابقه باز کرده است.

عیسی آل کثیر که سابقه گلزنی به سپاهان را نیز دارد، مقابل این تیم فیکس خواهد بود. او در بازی گذشته دبل کرد و می‌تواند با آمادگی بالای خود روز سختی را برای مدافعان سپاهان رقم بزند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان:

علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، وحدت هنانوف، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو، سروش رفیعی، مهدی ترابی، اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر

ترکیب احتمالی پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی وطنی


سپاهان

در سمت دیگر میدان تیم فوتبال سپاهان قرار دارد. این بازی برای طلایی پوشان اهمیت زیادی دارد و به دنبال کسب سه امتیاز از این بازی خارج از خانه هستند.

در ترکیب سپاهان رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، رضا اسدی و شهریار مغانلو بازیکنان تیم فوتبال سپاهان هستند که سابقه حضور در ترکیب پرسپولیس را دارند و در مقابل گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، سروش رفیعی، مسعود ریگی و عیسی آل‌کثیر بازیکنان پرسپولیس هستند که سابقه پوشیدن لباس سپاهان را در کارنامه خود دارند. البته انگیزه آل‌کثیر قطعا از بقیه بازیکنان پرسپولیس بیشتر خواهد بود، بازیکنی که در ابتدای فصل از پرسپولیس به سپاهان پیوست و در نیم فصل از این تیم جدا شد و دوباره به جمع سرخ‌پوشان بازگشت. حالا او که عملکرد خوبی بعد از بازگشت داشته قطعا مقابل سپاهان انگیزه بسیار بالایی دارد.

سپاهان بدون غایب پا به این دیدار می‌گذارد و مورایس می‌تواند از تمام بازیکنانش استفاده کند، البته به نظر می‌رسد مورایس از ابتدا به رضا اسدی که به تازگی از کمند مصدومیت رهایی پیدا کرده‌اند استفاده نکند و این بازیکن بازی را از روی نیمکت آغاز کند. البته قصه رای فرشاداحمدزاده متفاوت است. چرا که مصدومیت احمدزاده جزئی بوده و این بازیکن می‌تواند از ابتدا در ترکیب قرار بگیرد.

به نظر می‌رسد مورایس سپاهان را با آرایش ۱-۳-۲-۴ روانه میدان کند. پیام نیازمند بعد از گذراندن دوران مصدومیت به چارچوب دروازه طلایی‌پوشان برگشته و وظیفه حفاظت از قفس توری سپاهان را در این دیدار دارد.

در غیاب محمد دانشگر همانند دیدار گذشته، هادی محمدی در کنار سیاوش یزدانی زوج خط دفاعی سپاهان را تشکیل می‌دهند. رامین رضاییان از جناح راست و میلاد زکی‌پور در جناح چپ خط دفاعی این تیم را تکمیل می‌کنند.

محمد کریمی در کنار برایان دابو خط میانی طلایی‌پوشان در این دیدار هستند و جلوتر از آنها فرشاد احمدزاده، رضا شکاری و امیدنورافکن پشت سر شهریار مغانلو، ۱۱ بازیکن سپاهان را در این دیدار تکمیل می‌کنند.

ترکیب احتمالی سپاهان مقابل پرسپولیس:

پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، رامین رضاییان، برایان دابو، امید نورافکن، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری و شهریار مغانلو.

ترکیب احتمالی پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی وطنی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha