کد خبر 250570
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس: 

فرمول معافیت شرکت‌های بورسی از داشتن بازارگردان تا دو ماه آینده اعلام می‌شود

فرمول معافیت شرکت‌های بورسی از داشتن بازارگردان تا دو ماه آینده اعلام می‌شود

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس گفت: فرمول معافیت شرکت‌های بورسی از الزام داشتن بازارگردان تا یکی، دو ماه آینده اعلام می‌شود. 

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی حیات، نشست خبری سازمان بورس با موضوع واگذاری بازار گردانی به بورس و فرابورس با حضور رضا عیوض‌لو، عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، قادر معصومی خانقاه، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس، محمود گودرزی، مدیرعامل و سخنگوی بورس تهران و محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ایران برگزار شد. 
بر اساس تصویب اخیر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار گردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفته است.

در این راستا، رضا عیوض‌لو، عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد مصوبه اخیر سازمان بورس گفت: بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۹ سازمان بورس، هر ناشر مکلف بود از بازارگردان استفاده و بازارگران نیز متعهد بود به وظایف خود عمل کند.

عیوض‌لو گفت: چالش‌هایی از جمله انبوه منابع ناشران وجود داشت که می‌توانست صرف تولید و پروژه‌ها شود که صرف بازارگردانی شده است.

وی ادامه داد: طبق مصوبه آذر ماه سال ۱۴۰۱ هیات مدیره سازمان بورس الزام بازار گردانی سال ۱۳۹۹ را برداشت و این اختیار به فرابورس داده شد که به تشخیص خود (اما بر اساس یک قاعده مشخص) بازگردانی ناشرانی که عملکرد و نقدشوندگی مطلوبی دارند، الزامی نباشد و ملزم به بازارگردانی نشوند.

وی در ادامه اظهار کرد: مجدد همکاران ما شروع به مطالعه کردند و در نهایت به این جمع بندی رسیدیم این الزام بحث بازارگردانی سال ۹۹ از الزام خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گیرد تا اگر قاعده‌ای می‌خواهند بگذارند.

او گفت: ناشرانی که در بازار اول بورس هستند کماکان بازارگردان را خواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha