کد خبر 250564
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰

هشدار هواشناسی نارنجی برای خراسان جنوبی

هشدار هواشناسی نارنجی برای خراسان جنوبی

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با توجه به فعالیت سامانه بارشی و رعد و برق شدید از روز پنجشنبه هفته جاری در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، این هشدار نارنجی امروز (سه شنبه) درباره نفوذ و تقویت فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از عصر پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا اواخر وقت جمعه صادر شده است.

براساس این اخطاریه گاهی وزش باد شدید در برخی نقاط گرد و خاک، رگبار و رعد و برق شدید، وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، بارش تگرگ و تشکیل مه در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای پیش بینی می‌شود.

منطقه اثر این سامانه بارشی همه مناطق استان است و هشدار نارنجی اقدام ضروری را می‌رساند.

لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی، احتمال خسارت به قنوات، تاسیسات زیربنایی، راه‌ها و جاده‌های روستایی، اختلال در ترددهای جاده‌ای، خطر برق گرفتگی بر اثر صاعقه، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت از مخاطرات این وضعیت جوی خواهد بود.

پرهیز از استقرار و صعود به مناطق مرتفع، اتراق یا چرای دام در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و سفرهای غیرضروری همچنین لایروبی کانال‌ها، آب روها و دهانه پل‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و آمادگی نهادهای مرتبط با مدیریت بحران از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

فعالیت سامانه بارشی قبلی که از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و تا اواخر وقت جمعه از جمله در مرکز استان ادامه یافت، باعث جاری شدن سیلاب شد و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی خسارات سنگین مالی بر جای گذاشت اما خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha