کد خبر 250086
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷

با اعلام وزارت علوم:

کلاس‌های ساعت ۱۲ تا ۱۴ امروز دانشگاه‌ها برای محکوم‌کردن رژیم صهیونیستی تعطیل شد

کلاس‌های ساعت ۱۲ تا ۱۴ امروز دانشگاه‌ها برای محکوم‌کردن رژیم صهیونیستی تعطیل شد

وزارت علوم‌ در اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن فجایع رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم بی‌دفاع غزه، کلاس‌های ساعت ۱۲ تا ۱۴ امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه را برای شرکت دانشگاهیان در تجمعات اعتراضی نسبت به این فجایع تعطیل اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ در این اطلاعیه آمده است: به همین مناسبت دانشگاهیان کشورمان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد و میدان های اصلی دانشگاه ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام می دارند.

این اطلاعیه می افزاید: خیزش اخیر دانشگاهیان به ویژه در بسیاری از دانشگاه های بزرگ آمریکا و اروپا در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن نسل کشی رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم بی پناه غزه تنها طی ۶ ماه، منجر به جنبش بزرگ دانشجویی ضداسراییلی در آمریکا و اروپا و جریان سازی موثری علیه این رژیم غاصب شد که از بدو تاسیس آن بی سابقه است و حمایت جهانی از مردم مظلوم فلسطین را به دنبال داشت.

دانشگاهیان در سراسر دنیا به ویژه کشورهای آمریکایی و غربی بر اساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش های بشردوستانه را رقم زدند و موجی مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند.

در همین راستا با توجه به برنامه های فرهنگی و اجتماعی درنظرگرفته‌شده در دانشگاه ها، معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی دفاع غزه روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه جاری از ساعت ۱۲ تا ۱۴ کلیه کلاس ها را تعطیل اعلام می دارد تا به همین مناسبت دانشگاهیان کشورمان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد و میدان های اصلی دانشگاه ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند.

اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و ضرورت توقف حمله رژیم صهیونیستی به غزه از چهارشنبه گذشته با تحصن دانشجویان در صحن دانشگاه کلمبیا آغاز شد و به سرعت به دانشگاه های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شد.

دانشجویان در دیگر دانشگاه های آمریکا هم در اعتراض به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند و دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha