کد خبر 249934
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

چین از وحدت گروه‌های فلسطینی حمایت کرد

چین از وحدت گروه‌های فلسطینی حمایت کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان حماس و فتح به پکن، اظهار کرد: از آشتی و وحدت میان گروه‌های فلسطینی حمایت خواهیم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جنبش آزادی‌بخش میهنی فلسطین (فتح) به پکن، اظهار کرد: ما همواره از تقویت اقتدار تشکیلات خودگردان ملی فلسطین و آشتی و گسترش وحدت میان گروه‌های فلسطینی از راه گفت‌وگو حمایت خواهیم کرد.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) پیشتر به شبکه المیادین اعلام کرده بود که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.

پس از آنکه وانگ یی وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) گفته بود که آمریکا باید از قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند. مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.

وانگ با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرده بود.

جانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در ماه مارس گذشته (اسفند/ فروردین) بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرده بود.

وی همچنین بر «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه، برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و حصول اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» تاکید کرده بود.

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین نیز برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» را خواستار شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha