کد خبر 249889
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

صدور حکم جلب ۲۵ قاچاقچی چوب جنگلی در مازندران

صدور حکم جلب ۲۵ قاچاقچی چوب جنگلی در مازندران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عباس آباد از صدور حکم جلب ۲۵ قاچاقچی چوب توسط دستگاه قضا در این شهرستان غرب استان مازندران خبر داد.

به گزارش گروه استانی حیات، محسن عبداللهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عباس آباد روز شنبه در گفت و گویی افزود : این قاچاقچیان از پنج سال تا بیش از ۱۰ سال سابقه تخلف قطع غیر مجاز درختان جنگلی در منطقه دارند که روز چهارشنبه هفته گذشته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حکم جلب این افراد متخلف را صادر کرده است.

وی اظهار کرد : طبق گزارش ها و بررسی های میدانی این افراد در قالب یک باند مافیایی با داشتن چندین قاطر، خودروهای وانت نیسان بدون پلاک با نصب شیشه های دودی به جان جنگل های منطقه افتادند و مهم تر آنکه تعدادی از آن ها غیر بومی از استان گیلان بودند.

این مسوول خاطرنشان کرد: نکته دیگر این که این افراد دارای پرونده کیفری بوده و هر کدام پنج میلیارد تا ۴۰ میلیارد ریال بابت این اعمال خلافکارانه جریمه شدند و این مبالغ را نپرداختند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عباس آباد یادآور شد: هم اینک در حال پیگیری و شناسایی رد پای این افراد متخلف هستیم تا طبق قانون با آنان برخورد شود.

برابر آمار از منابع رسمی، سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ قاچاقچی چوب های جنگلی در خطه غربی مازندران شناسایی و دستگیر شدند و طبق گفته مسولان مربوط بیشترین قاچاق چوب در شهرستان های نور و عباس آباد خطه غربی مازندران صورت گرفته است.

حدود ۳۳ هزار هکتار از سطح عرصه های جنگلی و مرتعی زیر پوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد غرب مازندران قرار دارد.

استان مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی دارد که اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر، بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را زیر پوشش دارد.

شهرستان های نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت واقع در غرب مازندران زیرمجموعه منابع طبیعی منطقه نوشهر هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha