کد خبر 249772
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹

دسترسی با کیفیت به خدمات سلامت بدون دغدغه مالی هدف اصلی وزارت بهداشت

دسترسی با کیفیت به خدمات سلامت بدون دغدغه مالی هدف اصلی وزارت بهداشت

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از دسترسی با کیفیت به خدمات سلامت بدون دغدغه مالی هدف اصلی وزارت بهداشت خبر داد.

فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهارکرد: برنامه سلامت خانواده مدل به روز شده طرح پزشک خانواده بود که در آن نواقص برنامه پزشک خانواده برطرف شده است.

او بیان کرد: در برنامه سلامت خانواده تنها مسائل بالینی و پزشکی مطرح نبوده است؛ بلکه موضوعات فردی و اجتماعی همچنین سلامت محیط مطرح خواهند بود. برنامه سلامت خانواده در ۱۸۸ شهر اجرا می شود.

رضایی افزود: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است و در کنار برنامه ارتقای سلامت این طرح اجرا می شود.

وی تاکید کرد: دسترسی با کیفیت به خدمات سلامت بدون دغدغه مالی از جمله اهداف برنامه سلامت خانواده محسوب می شود که برای ارتقای سلامت مشارکت مردم را می طلبد و موضوع سلامت افراد از خانواده شروع و به خود مراقبتی می رسد.

رضایی گفت: جغرافیای شهری باید به گونه ای طراحی شود که سلامتی افراد را تهدید نکند. سواد سلامت فرزندان در مدارس نیز مهم است و همچنین مراقبان سلامت در مدارس سهم مهمی در ارتقای سلامت دانش آموزان خواهند داشت.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در خصوص راه اندازی شناسنامه الکترونیکی سلامت دانش آموزان بررسی می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha