کد خبر 249468
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶

قصابی غیر بهداشتی در آوج پلمب شد

قصابی غیر بهداشتی در آوج پلمب شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج گفت: یک واحد قصابی غیر بهداشتی در شهرستان آوج پس از بررسی و نظارت‌های بهداشتی بازرسان دامپزشکی این شهرستان پلمب شد.

️به گزارش گروه استان‌های حیات، پیمان کاظم اصلانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این قصابی در راستای نظارت‌های بازرسان دامپزشکی شهرستان آوج در روستای ارتش آباد به دلیل کشتار غیر مجاز و عرضه گوشت فاقد هویت و غیربهداشتی با دستور قضایی پلمب شد.

وی با بیان اینکه ذبح دام فقط باید در کشتارگاه انجام شود، تصریح کرد: در این شرایط مراحل معاینه دام زنده قبل از کشتار و بازرسی بهداشتی لاشه دام در کشتارگاه انجام شده و پس از تایید سلامت وارد مراکز عرضه خواهد شد.

به گفته اصلانی، کشتارگاه صنعتی در شهرستان آوج وجود ندارد و ذبح دام در ۲ کشتارگاه سنتی انجام می شود که زیر نظر بازرسان دامپزشکی فعالیت دارند تا دام قبل از کشتار سالم و مورد تایید باشد.

این مسوول با بیان اینکه هرگونه کشتار در قصابی و مراکز دیگر جرم محسوب می شود، خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می کنیم در هنگام خرید گوشت قرمز به مندرجات برچسب یا مهر دامپزشکی روی لاشه دقت کنند که تاریخ مصرف آن منقضی نشده باشد و در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ با اداره کل دامپزشکی در میان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha