کد خبر 248888
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان خبر داد؛

اعلام جرم دادستانی علیه شهرداران کنارک و زاهدان

اعلام جرم دادستانی علیه شهرداران کنارک و زاهدان

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان از اعلام جرم دادستانی علیه شهرداران کنارک و زاهدان خبر داد.

به گزارش گروه استانی  حیات؛ ابوالفضل احمدزاده سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان در حاشیه نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که برای تشریح برنامه‌های هفته سلامت برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت سلامت و امنیت قضائی برای ما حائز اهمیت است، افزود: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پس از دو سال و اتفاقاتی که رخ داد، به گونه‌ای هست که امروز باید گفت خواسته‌هایی که به دنبال آن بوده‌ایم، حدود ۹۰ درصد عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا برای مدیرانی که منشأ و خیزش اعلام جرم آنها شخص شود اعلام جرم می‌کند، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که به دنبال بارش باران‌های سیل‌آسا در جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین وضعیت شهر زاهدان مشکلاتی برای مردم به وجود آورد که مدیریت بحران از سوی برخی ارگان‌های مربوطه به درستی ایفای نقش نکرد.

وی تصریح کرد: شهر را آب می‌برد مدیر خواب است، ماشین‌ها در آب گیر می‌افتند و کسی پاسخگو نیست، قطعاً ما مسؤولان در قیامت باید جوابگوی پست مدیریتی خود باشیم.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان اظهار کرد حدود ۱۲ سال است که هم تشنه آبی هستیم که از آسمان بر زاهدان و سیستان ببارد، در عین ناباروری در روزهای اخیر شاهد بارش بودیم اما متأسفانه نتوانستیم آن را مهار کنیم و از منطقه لار خارج شد در حالی که باید سدی ساخته می‌شد و از این آب استفاده بهینه می‌کردیم و این موضوع مربوط یک امسال و سال‌های گذشته نیست، بعد چشم به کشوری همچون افغانستان که وضعیت درستی ندارد دوخته‌ایم که حقمان را نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه باید حساسیت خود را نسبت به مسائل استان بیشتر کنند، حساسیت‌ها تنها در حوزه بهداشت و درمان تخت‌های بستری و بیمارستان‌ها نباشد، شما فعالان رسانه باید سایر حوزه‌ها را رصد کنید و مطالبه گری لازم را داشته باشید.

احمدزاده بیان کرد: کمیته استانی صیانت از سلامت امنیت غذای مردم دوباره احیا شده و از سال ۱۴۰۱ هر دو ماه یک بار این کمیته با دعوت از تمامی ارگان‌ها و نهادهای مسؤول برگزار می‌شود که مصوباتی دارد که در حوزه اجرا خود را نشان داده است.

وی تاکید کرد: در این راستا گزارش‌هایی ارائه شده از بیمارستان‌های حوزه علوم پزشکی مثبت بوده و روند اجرایی‌سازی مصوبات را دنبال کردیم که حدود ۸۰ درصد اجرایی شده در این زمینه اگر کسی پاسخگو نباشد، علیه آن اعلام جرم می‌شود.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان اضافه کرد: در حوزه مخابرات به هیچ عنوان عملکرد این نهاد در استان قابل قبول نیست، حوزه مرتبط با شهرداری‌ها هم همینطور، به طوری که در ماه‌های اخیر بر علیه شهرداری کنارک پس از شش ماه که هیچ‌گونه عملکرد مثبتی نداشته اعلام جرم کرده‌ایم همچنین حدود چهار ماه است بر علیه شهردار زاهدان نیز اعلام جرم صورت گرفته و در حوزه مخابرات هم برنامه همین است، عهد بسته‌ام تا برای مردم استان هر آنچه که لازم هست تا زمانی که بر سر کار هستم انجام شود و علنی مسائل را بازگو کنم.

احمدزاده ادامه داد: حوزه امنیت قضائی در سیستان و بلوچستان ارتقای بسیار مناسبی پیدا کرده و نه تنها در زاهدان بلکه در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل چابهار و ایرانشهر هم این اتفاق رخ داده است که زحمات مسؤولان قابل تقدیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha