کد خبر 248827
۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

آذرپیرا پنجمین آزادکار المپیکی ایران شد

آذرپیرا پنجمین آزادکار المپیکی ایران شد

نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران با شکست حریف مغول، پنجمین سهمیه المپیک پاریس برای کشتی آزاد ایران را از آن خود کرد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ در پایان رقابت های کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا در بیشکک قرقیزستان، امیرعلی آذرپیرا نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده ۲ مدال طلای امیدهای جهان در دیدار نیمه نهایی مقابل گانخویاگ گانباتار از مغولستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و با راهیابی به فینال، موفق شد پنجمین سهمیه المپیک پاریس برای کشتی آزاد ایران را از آن خود کند.

 آذرپیرا پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل آرش یوشیدا کشتی گیر دورگه ایرانی و ژاپنی از کشور ژاپن با نتیجه ۹ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

پیش از این یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک برای کشتی آزاد ایران در این رقابت ها شد اما احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.

کشتی آزاد ایران پیش از این در جریان رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در اوزان ۶۵ توسط رحمان عموزاد، در ۸۶ توسط حسن یزدانی و در وزن  ۱۲۵ کیلوگرم توسط امیرحسین زارع موفق به کسب ۳ سهمیه المپیک شده بود.

به این ترتیب با کسب ۲ سهمیه المپیک توسط امامی و آذرپیرا، تعداد سهمیه های کشتی آزاد ایران برای المپیک‌پاریس به عدد ۵ رسید.

آخرین فرصت کشتی آزاد ایران برای کسب سهمیه المپیک، رقابت های جهانی کسب سهمیه در استانبول است که ۲۰ اردیبهشت در استانبول ترکیه برگزار می‌شود و نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران برای کسب آخرین سهمیه به میدان خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha