کد خبر 248785
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷

معاون رئیس جمهور مطرح کرد؛

خروج بنیاد شهید از بنگاه داری اقتصادی/ استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در آینده نزدیک

خروج بنیاد شهید از بنگاه داری اقتصادی/ استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در آینده نزدیک

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از ۹ رویکرد تحولی برای این دوره بنیاد شهید، یکی از رویکردها خروج از بنگاه داری بخش اقتصادی به سمت سهامداری و بنگاه داری در بخش ماموریتی متناسب با ماموریت‌های بنیاد است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور ‌و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امشب ۳۰ فروردین ماه در برنامه تلویزیونی گفت‌وگو شبکه استانی بوشهر با اشاره به علت حضور در استان بوشهر اظهار کرد: یکی از خصوصیات دولت مردمی آیت الله رییسی این هست که مدیران به میدان بیایند و از نزدیک شاهد پیشرفت پروژه ها و… باشند و ما نیز در سفرهای استانی ۲ ماموریت ویژه داریم.

وی افزود: در این سفر ۲ روزه چند برنامه؛ ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده شهدا و نشستن پای درد و دل خانواده شهدا، دیدار با مسئولان محلی و جلسه توجیهی همکاران خود را داریم که از جمله  اهداف عمده ما در سفرهای استانی است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در این سفر ۲ روزه به برنامه های در نظر گرفته شده خواهیم رسید و قصد داریم از نزدیک در جریان برنامه های مدنظر قرار گیریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بازدید رییس جمهور از نمایشگاه بنیاد شهید گفت: چندی پیش ریاست جمهور از نمایشگاه فعالیت‌های بنیاد شهید دیدار کردند و جلسه‌ای با مدیران ارشد ما در این نمایشگاه داشتند که گزارش عملکرد بنیاد در این جلسه ارائه شد.

وی ادامه داد: مطالب مطرح شده از سوی رییس جمهور در این جلسه به ما ابلاغ شد؛ ریاست جمهور تاکید بر تعالی مادی خانواده بزرگ ایثار و شهادت داشتند، اما تاکید ویژه‌تری بر حفظ و احیا فرهنگ ایثار و شهادت به دست خانواده شهدا داشتند که این فرهنگ حفظ شود و الگو سازی از خانواده بزرگ ایثار و شهادت در جامعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت گزارش شناخت از وضعیت بنیاد شهید را تهیه کردیم و برنامه تحول بنیاد شهید نیز مطابق با برنامه های تحولی دولت تهییه شد گفت: بیش از ۳ هزار فعالیت را شناسایی کرده‌ایم و امسال  که سال سوم برنامه ما است، شاخص رشد را مدنظر خود داریم و بودجه تخصیصی بر اساس عملکرد هر استان به استان ها تخصیص داده می‌شود.

قاضی زاده بیان کرد: ما حرکت جهشی را در این دوره در فعالیت های بنیاد داشته‌ایم و رشد چند برابری نسبت به ۸ سال گذشته در برنامه‌های خود داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از ۹ رویکرد تحولی برای این دوره بنیاد شهید، یکی از رویکردها خروج از بنگاه داری بخش اقتصادی به سمت سهامداری و بنگاه داری در بخش ماموریتی متناسب با ماموریت‌های بنیاد است. عمده بودجه بنیاد شهید در گذشته توسط دولت تامین می‌شد و از سال ۸۳ بنیاد شهید باید از بنگاه داری بخش اقتصادی خارج می‌شد و ما خوشحالیم که امروز موفق به خروج از بنگاه داری شده‌ایم و کارهای جابجایی دارایی ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: دارایی هایی مربوط به خانواده ایثارگران در گروه شاهد بعد از برگزاری انتخابات به خود خانواده‌ها واگذار می‌شود و دارایی هایی که در اختیار بنیاد بود نیز به بنیاد مستضعفان واگذار خواهد شد و ما از بخش بنگاه داری خارج می‌شویم.

وی افزود: در حوزه فرهنگی کارهای زیادی باید در راستای تقویت و احیا فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شد، اما متاسفانه در گذشته از سوی دستگاه‌ها اقدام خاصی انجام نشده بود که با یک تعامل جدی به سوی دستگاه ها رفتیم تا فعالیت‌های لازم خود را در حوزه ترویج و احیا فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

قاضی زاده بیان کرد: در ۲ سال اخیر تولید ۱۱ فیلم سینمایی را داشته‌ایم که بخشی در حال ساخت است، اما اقدامات دیگری برای مشارکت مردم در برنامه های فرهنگی داشتیم و بیش از ۱۴ هزار کنگره محلی مردمی در ۲ سال گذشته از سوی خود هموطنان برگزار شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حجم زیادی از برنامه‌های ما در گلزارهای شهدا برگزار می‌شود و گلزار شهدا به مرکز فرهنگی شهر تبدیل خواهد شد. یکی از میعادگاه های هموطنان در زمان تحویل سال نیز گلزار شهدا بود.

وی افزود: در حوزه مسکن ۳۳۸ هزار نفر واجد دریافت زمین در کشور داریم و تاکنون ۱۸۷ هزار و ۴۳۱ نفر دریافت کرده‌اند و ۲۰۰ هزار نفر دریافت نکرده‌اند و برنامه‌ریزی کرده‌ایم در ۲ سال بتوانیم به ۲۰ هزار نفر دیگر زمین واگذار کنیم.

قاضی زاده با بیان اینکه ۱۳۵۰ نفر در استان بوشهر مشمول دریافت مسکن و زمین بودند گفت: سال گذشته ۳۰۰ فقره زمین گذار شده و ۲۴۳ فقره دیگر واگذار می‌شود وطبق برنامه ریزی با استاندار، تا آخر خرداد ماه ۸۰۷ فقره زمین دیگر ‌واگذار می‌شود.

قاضی زاده بیان کرد: در حوزه اشتغال ۲ برنامه استخدام و ارایه تسهیلات را برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد داریم؛ برای استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد مجوز ویژه‌ای گرفته‌ایم که دفترچه آزمون آن توزیع شده و با این آزمون تمامی افراد استخدام دولت خواهند شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تلاش جدی دولت انجام وظایف قانونی و تکمیل وظایف قانونی به جا مانده از قبل است و تلاش داریم قوانین تصویب شده را به صورت کامل و جامع بر اساس منابعی که در اختیار کشور هست انجام دهیم.

وی افزود: اگر امروز دارای استقلال دفاعی، اقتصادی و … هستیم، ماحصل کار علمی از سوی جوانان کشور است و این به خاطر مجاهدت ها و روحیه های شهدا و ایثارگران در گذشته است و پیام شهدای ما حضور در عرصه‌های مختلف جهاد است و هرکسی که توانایی دارد می‌تواند با متوسل شدن به دامان پاک شهدا، منجر به عظمت و افتخار آفرینی برای میهن اسلامی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha