کد خبر 248679
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۴

کارگر به «حیات» خبر داد؛ 

کارت ملی هوشمند به‌زودی جایگزین همه کارت‌های بانکی و هویتی می‌شود + فیلم

کارت ملی هوشمند به‌زودی جایگزین همه کارت‌های بانکی و هویتی می‌شود + فیلم

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تجمیع همه کارت‌های بانکی و هویتی در کارت ملی هوشمند، گفت: کارت ملی این قابلیت را دارد که خدمات گوناگونی را در کشور ارائه کند.

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، درباره تجمیع همه کارت‌های اعتباری در کارت  ملی هوشمند گفت: کارت ملی صادره از سوی سازمان ثبت‌احوال کشور این قابلیت را دارد که خدمات گوناگونی را در کشور ارائه کند.

وی افزود: یکی از اهداف ایجاد شدن کارت ملی هوشمند در کشور هم این بود که این کارت به عنوان یک کارت واحد برای دریافت خدمات توسط مردم شناسایی شود تا از این طریق از هزینه‌های گوناگون در حوزه صدور کارت توسط دیگر دستگاه‌ها جلوگیری شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: هم‌اکنون در سازمان ثبت‌احوال کشور این توانمندی را داریم که کارت ملی هوشمند را جایگزین بسیاری از کارت‌های هوشمند دیگر کنیم تا شهروندان بتوانند فقط از طریق کارت ملی خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند.

وی ادامه داد: درحال حاضر با برخی از بانک‌ها هم مذاکراتی در زمینه ارائه خدمات بانکی از طریق کارت ملی هوشمند و حذف صدور کارت‌های بانکی گوناگون صورت گرفته است. به عنوان مثال بانک ملی با ما تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه امضا کرده و آماده همکاری است.

کارگر همچنین گفت: همین امکان درباره دیگر مدارک هویتی هم وجود دارد و هم‌اکنون درحال رایزنی‌هایی هستیم تا مدارکی همچون گواهی‌نامه، کارت پایان خدمت و... دیگر صادر نشوند و کارت ملی هوشمند جایگزین آن کارت‌ها بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha