کد خبر 246947
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵

درخواست اوکراین از اتحادیه جهانی کشتی برای محرومیت روس‌ها

درخواست اوکراین از اتحادیه جهانی کشتی برای محرومیت روس‌ها

وزارت ورزش و کمیته المپیک اوکراین از اتحادیه جهانی کشتی درخواست کردند تا کشتی‌گیران روس که از جنگ حمایت کرده‌اند محروم کند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و انجمن کشتی اوکراین از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و اتحادیه جهانی کشتی درخواست کردند تا ورزشکاران روسی را که از جنگ حمایت می‌کنند از مسابقات کسب سهمیه المپیک کنار بگذارند. براساس گزارش سرویس مطبوعاتی این وزارتخانه، این درخواست در مورد انور آلاخیاروف، سرگی سیمینوف، آرتور نایفونف، نادژدا سوکولووا، ناتالیا مالیشوا، آلینا کاسابیوا، رومن ولاسوف، اولگا خروشاوتسوا و عبدالرشید سعداله‌یف مطرح شده است.

اوکراین در این خصوص به شواهدی مبنی بر حمایت این کشتی‌گیران از جنگ در اوکراین، شرکت در رویدادهای تبلیغاتی، بیانیه‌های عمومی در حمایت از رژیم روسیه و بازدید از سرزمین‌های موقتاً اشغال شده اوکراین اشاره کرده است.کمیته بین‌المللی المپیک پیش از این اعلام کرد که عبدالرشید سعداله‌یف دارنده مدال طلای جهان و المپیک در کشتی آزاد نمی‌تواند در مسابقات کسب سهمیه به میزبانی باکو شرکت کند. وی پیش از این از مسابقات قهرمانی اروپا هم کنار گذاشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha