کد خبر 246324
۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

طلا بخریم یا نه؟

طلا بخریم یا نه؟

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر معتقد است: زمان مناسب برای خرید طلا و سکه زمانی است که آرامش در بازار حاکم باشد نه در شرایط کنونی.

ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات معتقد است: زمان مناسب برای خرید طلا و سکه زمانی است که آرامش در بازار حاکم است. 

وی ادامه می دهد: افزایش قیمت سکه و طلا معمولا به دلیل تنش‌های منطقه ای بوده که هم روی اونس جهانی طلا اثرگذار است و هم بازار ارز و سکه و طلا.

افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری طلا

به گفته رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر، ماه ها آرامش در بازار طلا و سکه حاکم بود، اما یک ماهی است که شاهد نوسان قیمت‌ها هستیم و امیداریم به زودی بازارها به آرامش قبلی خود برگردد.

محمدولی ادامه داد: در این شرایط، چرخ تولید و دادوستد کند می‌شود و معمولا افراد برای سرمایه گذاری خرید می کنند نه برای مصرف.

افزایش قیمت طلا از مسیر اونس

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه آیا امکان بازگشت به قیمت‌های قبلی وجود دارد؟ گفت: باید ببینیم در روزهای آینده سیاست های بانک مرکزی به کدام سمت حرکت خواهد کرد.

محمدولی با اشاره به تاثیر قیمت اونس طلا و نرخ ارز بر قیمت طلای داخلی گفت: باید ببینیم چه رقم‌هایی را اونس جهانی طلا به خود می‌بیند و بازار ارز چه شرایطی دارد.

طلا بخریم یا نه؟

نوسان قیمت اونس جهانی 

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد و باید ببینیم وضعیت اونس جهانی طلا به چه شکل است.

محمدولی ادامه داد: با وجودی که تمام قطعات سکه و طلا در ایام نوروز افزایش قیمت را تجربه کردند اما ربع سکه نوسان قابل توجهی را ثبت نکرده و در حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروخته شده است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha