کد خبر 245944
۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱

«حیات» گزارش می دهد؛

شرایط وام ازدواج ۱۴۰۳

شرایط وام ازدواج ۱۴۰۳

پرداخت وام ازدواج ۱۴۰۳ در حالی ازسوی بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شد که یکی از سوالات زوجین در مورد شرایط وام ازدواج ۱۴۰۳ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، شرایط وام ازدواج ۱۴۰۳ روز گذشته اعلام شد؛ بدین ترتیب که بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در مورد پرداخت وام ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بنابراین طی روزهای آینده باید منتظر پرداخت وام ازدواج ۱۴۰۳ ازسوی بانک ها به زوجین باشیم؛ اما شرایط وام ازدواج ۱۴۰۳ چیست؟

جزئیات وام ازدواج ۱۴۰۳

شرط اختصاصی وام ازدواج ۱۴۰۳ این است که تاریخ ازدواج باید بعد از یکم فروردین ۱۴۰۱ باشد.

وام ازدواج به هر فرد تنها یک بار پرداخت می شود.

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ در حالی به ۱۸۰ میلیون تومان به ازای هر یک از زوجین رسید که این مبلغ در سال ۱۴۰۳ به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

هر یک از زوجین می توانند مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان وام ازدوجا بگیرند. البته وام ازدواج ۱۴۰۳ به هر کدام از عروس‌ خانم های زیر ۲۳ سال و دامادهای زیر ۲۵ سال، ۳۵۰ میلیون تعلق می‌گیرد.

شرایط وام ازدواج ۱۴۰۳

وام ازدواج و ضامن

هرچند اعلام شده که دریافت وام ازدواج نیاز به ضامن ندارد، اما بانک ها شرط پرداخت این وام را یک یا دو ضامن اعلام می کنند.

به گفته دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور، بانک مرکزی به شکل رسمی اعلام کرده که بانک‌ها می بایست برای اعطای وام ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

وام ازدواج و گزارش تخلف بانک ها

طبق اعلام بانک مرکزی، سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (به شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی» در دسترس زوجین است که هرگونه تخلف و ناهماهنگی شبکه بانکی در پرداخت وام ازدواج را گزارش کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha