کد خبر 245532
۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷

خبری از جوان‌ها نیست؛

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان

تیم ملی ایران تا ساعاتی دیگر در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف ترکمنستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران باید تا ساعاتی دیگر در مرحلمه مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ترکمنستان برود. 

تیم ملی از ساعت 19:30 و در سومین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی در حالی به مصاف ترکمنستان می‌رود که در دیدار اول مقابل هنگ‌کنگ در ورزشگاه آزادی موفق به کسب پیروزی 4 بر صفر شده و در دیدار دوم که انتقادات زیادی را پیش از ورود به جام ملت‌ها به امیر قلعه‌نویی وارد کرد، در تاشکند با نتیجه 2 بر 2 متوقف شد.

لیست تیم ملی فوتبال ایران برای تقابل با ترکمنستان با تغییرات زیادی نسبت به جام ملت‌های آسیا روبرو است. جایی که وعده امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای جوان‌گرایی محقق شد و بازیکنان با استعداد و جوان لیگ برتر برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شدند و جای بازیکنان پا به سن گذاشته را گرفتند. باید دید اما آیا فرصت بازی نیز به این بازیکنان داده می‌شود یا خیر؟

قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی برای این دیدار ۳ بازیکن را در اختیار ندارد. شجاع خلیل‌زاده مدافع تیم ملی به دلیل اخراج در آخرین دیدار تیم ملی در جام ملت‌های آسیا برابر قطر، در این دیدار محروم خواهد بود. مصدومیت و سرماخوردگی نیز مانع از حضور علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی در این دیدار شده است.

به نظر می‌رسد قلعه‌نویی، تیم ملی فوتبال را با آرایش ۱-۳-۲-۴ برای این دیدار روانه میدان کند و با توجه به اینکه برای صدرنشینی در این گروه نیاز به ۳ امتیاز کامل حتی با تفاضل گل بالا دارد تغییرات کمی در ترکیب ابتدایی داشته باشد.

علیرضا بیرانوند در چارچوب دروازه ایران مسئولیت حفاظت از قفس توری یوزها را دارد. در غیاب شجاع خلیل‌زاده، احتمال می‌رود سامان فلاح در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان زوج خط دفاعی ایران را تشکیل می‌دهند که در این صورت فلاح اولین تغییر جدی در ترکیب تیم ملی خواهد بود. او همراه تیم ملی به قطر هم رفته بود ولی فرصت بازی پیدا نکرد. رامین رضاییان از جناح راست همچنان گزینه مورد اعتماد آمیز قلعه نویی است و میلاد محمدی از جناح چپ خط دفاعی ایران را تکمیل می‌کند. 

سامان قدوس در کنار سعید عزت‌اللهی زوج خط میانی تیم ملی را تشکیل می‌دهند و در اینجا هم شاهد تغییر جدی نخواهیم بود. بعد از اینکه روزبه چشمی و احمد نوراللهی به تیم دعوت نشدند گزینه‌های زیادی در خط هافبک دفاعی نداریم. جلوتر از آن‌ها نیز محمد محبی از جناح راست، مهدی قایدی از جناح چپ و مهدی طارمی پشت سر سردار آزمون، ۱۱ بازیکن منتخب تیم ملی برای تقابل با ترکمنستان را تکمیل می‌کنند.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال:

علیرضا بیرانوند، سامان فلاح، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، مهرداد محمدی، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha