کد خبر 241348
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

نریمانی با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد؛

آئین تجلیل از خیرین شاهد و ایثارگر تا پایان سال برگزار می‌شود/ تنفیذ اختیار برنامه‌های خدمت‌رسانی به سمن‌ها

آئین تجلیل از خیرین شاهد و ایثارگر تا پایان سال برگزار می‌شود/ تنفیذ اختیار برنامه‌های خدمت‌رسانی به سمن‌ها

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: راه‌اندازی بانک‌های اطلاعاتی و تجلیل از خیرین شاهد و ایثارگر تا پایان سال صورت خواهد گرفت.

رحیم نریمانی مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با حضور در غرفه حیات در نمایشگاه مطبوعات، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان یک نهاد انقلابی، با سیاست‌های تحولی و برنامه‌های راهبردی که دکتر قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و در راستای سند تحولی مردمی دولت سیزدهم، توجه به سمن‌ها و تشکل‌های شاهد و ایثارگر را به عنوان یک اقدامی اولویت‌دار، در برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه امسال توانستیم با توانمندسازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر، تمامی این تشکل‌ها را با همایش «توانمندسازی» که امروز در استان قم و پنج استان همجوار آن برگزار می‌شود، آموزش می‌دهیم، این پروژه آموزشی به پایان می‌رسد؛ افزود: بر اساس این پروژه، تمامی تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور تحت آموزش قرار گرفته و گواهی دوره آموزش خود را دریافت کردند. در نهایت، یک شبکه مردمیتوانمند و برگرفته از جامعه شاهد و ایثارگر را در سطح کشور راه‌اندازی کردیم که در همه‌ی عرصه‌ها پیشگام و پیشتاز هستند.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در حوزه اقدامات صورت گرفته در بحث مشارکت‌های مردمی در این اداره کل؛ امسال در راه‌اندازی بانک‌های اطلاعاتی و تجلیل از خیرین شاهد و ایثارگر اقداماتی انجام شد. همچنین قرار است تا پایان سال، تمام خیرین شاهد و ایثارگر در سراسر کشور (طی زمان‌بندی که از ابتدای سال آغاز شد) مورد تجلیل قرار بگیرند.

وی در خصوص برنامه‌های سال آینده این اداره کل اینگونه توضیح داد: برنامه اصلی‌مان استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه‌ی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت تشکل‌ها با راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی در آنها خواهد بود.

نریمانی همچنین گفت: برنامه‌ی افزایش کمی در اولویت‌مان قرار ندارد بلکه بیشتر بر بحث کیفی‌سازی فعالیت‌ها و مساله محور کردن تشکل‌ها گام بر می‌داریم. همچنین ایجاد زمینه برای اینکه تشکل‌ها به سمت برنامه محوری حرکت کرده و در برنامه‌های خدمت‌رسانی بنیادشهید و امور یثارگران قبول نقش و مسئولیت کنند؛ به معنای دیگر، دنبال تنفیذ اختیار برنامه‌های خدمت‌رسانی و به‌ویژه برنامه‌های فرهنگی‌مان به سمن‌ها هستیم تا بتوانیم با این روش، میزان رضایتمندی و اثربخشی در این حوزه را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha