کد خبر 241296
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد:

کار آفرینان موفقی در بین ایثارگران وجود دارند/ نباید مساله اشتغال، در جامعه بنیاد شهید وجود داشته باشد

کار آفرینان موفقی در بین ایثارگران وجود دارند/ نباید مساله اشتغال، در جامعه بنیاد شهید وجود داشته باشد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تولید کار، فعالیت سختی است و تنها یک درصد جامعه دارای نبوغ آن هستند، گفت: در بین ایثارگران کارآفرینان موفقی وجود دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در همایش هم‌اندیشی حوزه اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید، گفت: وقایع زیادی در بنیاد شهید رخ داده است که خیلی از افراد از آن بی‌اطلاع هستند که در این بین، بحث اشتغال فرزندان ایثارگان از اولویت‌هاست.

وی ادامه داد: افراد با اینکه در جایی شاغل هستند، بازهم در آزمون‌ها شرکت می‌کنند که این نشان دهنده نارضایتی شغلی است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دغدغه مهمش، عنوان کرد: بزرگ‌ترین مساله بنده در بخش آمار و جمع‌آوری آن است. در بخش‌های مختلف تسهیلات فراوانی را به ایثارگران می‌دهیم، تسهیلات اشتغالی که ارائه می‌دهیم از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی افزود: بحث دیگری که وجود دارد تمایل شدید به استخدام است، در بین ایثارگران کارآفرینان موفقی وجود دارند. باید بازنگری جدی در حوزه جمع‌آوری اطلاعات در بخش شهرستان‌ها صورت پذیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه باید استانداردهای لازم در این حوزه صورت بگیرد، تشریح کرد: یکی از دلایلی که کارمند دولتی شدن طرفدار دارد، به این دلیل است که در کار دولتی، کار تولید شده است. تولید کار، فعالیت سختی است و فقط یک درصد جامعه دارای نبوغ آن هستند.

وی افزود: نباید به همه نگاه کارآفرینی داشت اما در دولت‌های قبلی به این نحو بود. ۳۷۴۰ سهمیه آزمون آموزش و پرورش ایثارگران حذف شد و دلیل آن نیز عدم استقبال بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: باید یک زنجیره شغلی به وجود بیاید، کسی که کارش دامپروری است، باید شغل‌های مکملی داشته باشد. بحث همکاری بین افراد و سازمان‌ها باید به شکلی صورت پذیر که یک کار جمعی شکل بگیرد.

وی در این خصوص اینگونه توضیح داد: نقشه عملیاتی نیاز بوده و ممکن است شهر به شهر متفاوت باشد و مساله حل شود. کار پرزحمتی است که دوستان فرصتی برای ارائه سهمیه و گرفتن تسهیلات از بانک انجام می‌دهند اما سیستم نیاز به اصلاحاتی دارد تا زحمات دوستان دوام بیاورد.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفت: در حال حاضر نباید چیزی به اسم مساله اشتغال در جامعه بنیاد شهید وجود داشته باشد، زیرا که سن جامعه هدف ما ۶۰ سال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha