کد خبر 240897
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه خبر داد؛ 

رشد ۵۰ درصدی ترانزیت از کشور در سال جاری

رشد ۵۰ درصدی ترانزیت از کشور در سال جاری

معاون اقتصادی وزیر خارجه گفت: ترانزیت ۵۰ درصد در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد داشته است. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ محمد صفری، معاون اقتصادی وزیر خارجه در نشست سراسری مدیران گمرکات سراسر کشور امشب ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ با اشاره به رشد ۵۰ درصدی ترانزیت از  کشور گفت: به تازگی رئیس جمهور روسیه از رئیس جمهور کشورمان برای کاهش مدت زمان ترانزیت از ایران تشکر کرده بود.

معاون وزیر خارجه با اشاره به بازدید از ۱۵ نقطه مرزی کشور گفت: از وزیر اقتصاد در مورد رفع مشکل استقرار ایکس ری تقاضا کرده ایم و امیدواریم این‌ چالش رفع شود.

وی‌ افزود: در استان بوشهر برخی لنج‌ها کم‌کار شده بودند که با استفاده از اشکال‌های سازهای جدید می‌توان این‌ چالش کاهش حمل و نقل در استان مذکور رفع شود.

صفری گفت: متوجه نشدم کدام دستگاه در مرزهای کشور نقش اصلی را دارد، در کشور عراق صرفا یک فرمانده واحد وجود دارد ولی متاسفانه در کشور ما این‌ چالش حل نشده است.

معاون وزیر خارجه گفت: گمرک الکترونیک و پنجره واحد تجارت فرامرزی بایستی برقرار شده و هماهنگی‌ گمرک با دستگاه‌هایی مثل سازمان راهداری افزایش یابد.

صفری با اشاره به اتصال با گمرک چین و توسعه روابط با کشورهای آسیای میانه گفت: سال قبل با تلاش‌های صورت‌گرفته گمرک موقتی در آستارا برقرار شد و روزانه تا ۲۵۰ دستگاه کامیون از آن مرز عبور می‌کند.

وی  با اشاره به تامین دلار از طریق رویه های مختلف واردات و صادرات گفت: سال قبل با واردات غلات از روسیه ۸۵۰ میلیون‌ دلار به نفع کشور شد.

صفری در خاتمه با اشاره به سخت گیری های مختلف  در مرزها گفت: با پیچیدگی‌های موجود در مرزها  اهداف کشور در حوزه ترانزیت محقق نخواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha