کد خبر 240297
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

بازدید شبانه وزیر نیرو از طرح فوری و اضطراری تأمین آب شرب ‌زهک

بازدید شبانه وزیر نیرو از طرح فوری و اضطراری تأمین آب شرب ‌زهک

وزیر نیرو در ادامه برنامه‌های بازدید از طرح‌های آبرسانی استان سیستان و بلوچستان، شب گذشته از طرح فوری و اضطراری تأمین آب شرب شهرستان زهک بازدید کرد.

به گزارش گروه استانی حیات، در فاز اول عملیات اجرایی این طرح حفاری10حلقه چاه در محدوده پریان مشترک در دستورکارقرار گرفت و در ادامه عملیات اجرایی طرح، تعداد چاه‌ها جهت جبران کسری آب افزایش یافت.

بر این اساس تاکنون عملیات حفاری 42 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق به اتمام رسیده است و  4 حلقه چاه دیگر نیز در حال حفاری است، همچنین 5 حلقه چاه به تصفیه‌خانه روستایی زهک متصل  شده است.

این گزارش حاکی است عملیات اجرایی خطوط اصلی و فرعی آبرسانی از محل چاه‌ها تا تصفیه‌خانه روستایی زهک به طول 22کیلومتر انجام شده است. در همین راستا تجهیزات الکتریکال و مکانیکال متناسب با پیشرفت پروژه تامین شده است.اعتبار مورد نیاز این پروژه 6،095میلیارد ریال است.

وزیر نیرو از پست230 کیلوولت دشتک سیستان و بلوچستان بازدید کرد

محرابیان وزیر نیرو به همراه هیئت همراه با حضور در استان سیستان و بلوچستان از پروژه‌های صنعت آب و برق استان و همچنین پروژه پست230 کیلوولت دشتک بازدید به عمل آورد.

وزیر نیرو با حضور در منطقه دشتک و محل اجرای پروژه تامین آب اضطراری شهرهای زاهدان و زابل به همراه کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مدیران ارشد استان از نزدیک پروژه پست 230 کیلوولت دشتک که با تلاش جهادی پرسنل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در مدت زمان کوتاه 45 روز اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است بازدید کرد.

 در این بازدید پیری مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح برق‌رسانی به پروژه آب‌رسانی اضطراری شهرهای زاهدان و زابل بیان کرد: «پروژه خط 230  کیلوولت دو مداره دشتک با نصب تعداد شش دستگاه دکل به طول چهار کیلومتر مدار با هزینه 120 میلیارد ریال و همچنین پروژه احداث پست 20/63/230 کیلوولت دشتک با ظرفیت ترانسفورماتور 63/230 کیلوولت 40 مگاولت آمپر و ترانسفورماتور 20/63 کیلوولت 30 مگاولت آمپر با سه فیدر خروجی 20 کیلوولت با هزینه ای بالغ بر 1200 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و با توجه به اهمیت پروژه این طرح در کمترین زمان ممکن توسط مجموعه شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان اجرا شده که نشان از روحیه جهادگرانه همه پرسنل دارد.

احداث 100 کیلومتر جاده دسترسی در طرح تامین آب سیستان و زاهدان

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در جریان بازدید وزیر نیرو از طرح تامین آب سیستان و زاهدان، گفت: به منظور پیشبرد عملیات اجرایی طرح تامین بخشی از آب شرب مورد نیاز ساکنان منطقه سیستان و شهر زاهدان از دشت‌های دارای پتانسیل آبی، 100 کیلومتر جاده برای دسترسی به محل حفاری چاه‌ها و خطوط انتقال آب و برق احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به حجم عملیات اجرایی طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان گفت: تاکنون، عملیات حفر و تجهیز 78 حلقه چاه، اجرای حدود 100 کیلومتر خطوط انتقال آب و 120 کیلومتر خط انتقال برق به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: به منظور اجرای طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان از منطقه دشتک به میزان 2000 لیتر در ثانیه شامل حفر و تجهیز چاه، اجرای خطوط انتقال آب، برق، ایستگاه پمپاژ و کارخانه آب شیرین‌کن، 4500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha