کد خبر 239174
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

واکنش بیمه دی به گزارش تسنیم؛

هیچگونه تغییری در ارائه خدمات به جانبازان و ایثارگران معزز صورت نپذیرفت است

هیچگونه تغییری در ارائه خدمات به جانبازان و ایثارگران معزز صورت نپذیرفت است

در پی انتشار گزارشی در خبرگزاری تسنیم، بیمه دی در جوابیه‌ای به این گزارش واکنش نشان داد و نوشت: در پی انتشار مطالبی در خصوص تغییر قوانین بیمه دی در ارائه خدمات به جانبازان، این بیمه اعلام می‌دارد هیچگونه تغییری در ارائه خدمات به این عزیزان اعمال نکرده است.

به گزارش حیات، روز گذشته خبرگزاری تسنیم در گزارشی مدعی شد که بیمه دی به تعهدات خود در قبال ایثارگران عمل نمی‌کند.

بعد از این گزارش بود که روابط عمومی بیمه دی در جوابیه‌ای نوشت: نظر به انتشار گزارشی با عنوان « آیا «بیمه دی» قانون جدید برای جانبازان وضع کرده؟ / جانباز شیمایی: می‌گویند باید ما به تفاوت ارزی دارو را بدهید!» در خبرگزاری تسنیم، ضمن تشکر از دغدغه‌های آن رسانه وزین در خصوص جانبازان و ایثارگران، بیمه دی اعلام می‌دارد هیچگونه تغییری در قوانین، مقررات و ارائه خدمات خود به جامعه ایثارگری اعمال نکرده و هیچگونه بخشنامه جدید نیز صادر نکرده است.

به اطلاع می‌رساند با توجه به آئین‌نامه ۹۹ بیمه مرکزی و قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیمه دی به عنوان بیمه تکمیلی هزینه‌های دارویی مازاد بر سهم بیمه‌گران پایه را مطابق گذشته و بدون تغییر رویه پرداخت می‌کند.

در خصوص داروهای مشمول سهم ارز نیز مطابق با جز یک بند ص تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و مصوبات مجلس شورای اسلامی، بیمه‌گران پایه ملزم به پرداخت هزینه حذف سهم ارز این داروها به داروخانه هستند.

در صورتی‌که داروخانه داروهای مشمول سهم ارز را در سامانه‌های بیمه گران پایه ثبت نکنند و سهم ارز از بیمار طلب شود، تخلف محسوب شده و مشمول پیگیری مراجع ذی صلاح قانونی (سازمان غذا و دارو) خواهد بود.

هدف بیمه دی جز بهبود و ارائه خدمات با کیفیت به جامعه ایثارگری نبوده و نیست. گواه این امر نیز افزایش میزان رضایمندی جامعه ایثارگری از خدمات بیمه و کاهش زمان پرداخت ها در سال جاری نسبت به سال گذشته است.

البته این موارد به معنای بدون ایراد و اشکال بودن خدمات بیمه دی نیست و تمام تلاش همکاران در بیمه دی رفع نواقص و ارتقای خدمات  به جامعه ایثارگری است همچنین عزیزان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره ۱۶۷۱ تماس حاصل کرده و ما را در بهبود کیفیت خدمات یاری دهند.

بار دیگر ضمن تشکر از آن رسانه وزین خواهشمند اطلاعات تماس جانبازان عزیزی که با این مشکل روبرو شده‌اند و داروخانه مورد اشاره را در اختیار همکاران ما در بیمه دی قرار دهند تا ضمن دلجویی از این عزیزان نسبت به رفع مشکل پیش آمده اقدامات لازم صورت گیرد.

همچنین درصورت معرفی داروخانه مذکور  تحقیقات لازم در خصوص عملکرد داروخانه و ادعاهای مطرح شده از سوی متصدی داروخانه انجام می‌شود تا در صورت احراز تخلف، با داروخانه لغو قرارداد صورت گیرد و مراتب از طریق سازمان غذا و دارو پیگیری شود.

البته از خبرنگار ارزشمند و دغدغه‌مند آن رسانه انتظار است مطابق اصول حرفه‌ای خبرنگاری، قبل از انتشار چنین مطالبی پاسخ دستگاه مرتبط (بیمه دی) نیز اخذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha