کد خبر 239008
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۲

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

چالش اصلی حوزه سلامت، قاچاق دارو است/ بررسی ۴۰۰ تخلف در سال‌جاری

چالش اصلی حوزه سلامت، قاچاق دارو است/ بررسی ۴۰۰ تخلف در سال‌جاری

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه موضوع قاچاق دارو یکی از معضلات اساسی است، گفت: با توجه به گستردگی دایره خدمات داروخانه‌ای باید برای شهر مشهد در سهمیه‌های دارویی برنامه‌ریزی‌های جدیدی صورت گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، علی روح بخش، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه ۱۹۰ برای پاسخ دهی در زمینه کمبودهای دارویی و اختلالات دارویی با حضور کارشناسان مجرب در حال خدمت‌رسانی است. در این زمینه از ابتدای سال از مجموع ۳۱ هزار تماس تلفنی، به ۸۵۰۰ مورد اطلاعات دارویی پاسخ داده شده و به سایر تماس‌ها که در خصوص اختلالات دارویی است اطلاعات لازم ارائه شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ۷۷۲ داروخانه نیز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کنند که از ابتدای سال ۴۰۰ مورد از تخلفات بررسی شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد تهیه دارو زائران از شهر مشهد را علت کمبود دارو دانست و یادآور ش: این موضوع باعث می‌شود تا سهمیه دارویی داروخانه‌ها محدود شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به گستردگی دایره خدمات داروخانه‌ای باید برای شهر مشهد در سهمیه‌های دارویی برنامه‌ریزی‌های جدیدی صورت گیرد،افزود: چراکه حدود ۲۷ درصد از نسخه‌های پزشکی با کد ملی خارج استان از داروخانه‌ها دارو دریافت کرده اند.

روح‌بخش با بیان اینکه موضوع قاچاق دارو یکی از معضلات اساسی است، گفت: اجرای طرح تلفیق دارویی به منظور بررسی شرایط دارویی در بدو بستری در مراکز درمانی و بررسی تداخلات دارویی با داروهای بعد از ترخیص موجب می‌شود تا داروهای بهتر و کم عارضه تر به بیمار ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha