کد خبر 238550
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر:

خرید ۶ میلیون دز واکسن پنومکوک و روتا ویروس/ از بستری ده هزار کودک با تزریق واکسن پیشگیری شد

خرید ۶ میلیون دز واکسن پنومکوک و روتا ویروس/ از بستری ده هزار کودک با تزریق واکسن پیشگیری شد

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با بیان اینکه شش میلیون دز واکسن پنومکوک و روتا ویروس خریداری و وارد کشور می‌شود،گفت: سالیانه ۱۵۰۰ مرگ در کودکان با تزریق پنومکوک در کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر گفت: قرارداد خرید دو واسن پنومکوک روتا ویروس به شرط تولید در داخل کشور بسته شده و از سال‌های گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان تحقیقات خود را در زمینه تولید این دوواکسن داشته‌اند و واکسن‌ها تا انجام تولید داخل، جهت تزریق وارد خواهد شد. 

وی با بیان اینکه حدود شش میلیون دز واکسن پنومکوک و روتا ویروس خریداری و وارد کشور می‌شود و عمدتا از کشور هند خواهد شد، بیان کرد: سالیانه ۱۵۰۰ مرگ در کودکان با تزریق پنومکوک در کشور کاهش پیدا خواهد کرد و با تزریق روتا ویروس از بستری ۱۰ هزار کودک در کشور جلوگیری خواهد شد. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر ادامه داد: در نیمه جنوبی کشور واکسیناسیون فلج اطفال انجام شده است به طوری که ۸۳۰ هزار کودک، واکسن فلج اطفال رادریافت کرده که ۱۳۲ هزار کودک از اتباع خارجی هستند. 

وی در ادامه تاکید کرد: حدود ۲۰ درصد از موارد آنفولانزا در پیک اول در ماه  آذر بود و در پیک دوم که بهمن است و حدود ۱۵ درصد از موارد بیماری آنفولانزا است و الان این بیماری  در شیب نزولی  قرار گرفته است. 

عرشی با بیان اینکه در تابستان ۳۰ درصد از موارد سرماخوردی ها را کرونا را تشکیل می‌داده که الان حدود دو درصد از موارد شناسایی، ببماری کرونا است، گفت: گواهی حذف سرخک برای یکسال دیگر توسط کشور اخذ شده و موارد شیوع بیماری به دلیل ورود اتباع خارجی به کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha