کد خبر 237618
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

او نه فرگوسن بود نه گواردیولا؛

خداحافظی ژاوی از بارسا/ اشک اسطوره را درآوردند

خداحافظی ژاوی از بارسا/ اشک اسطوره را درآوردند

ستاره سابق خط میانی بارسلونا در عرصه مربیگری نتوانست درخشش خود را در میادین بازی تکرار کند و به پایان تلخ و زودهنگامی روی نیمکت کاتالان‌ها رسید.

امیر عابد: به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ «کارم با بارسلونا تمام شد!»، این محتوای مصاحبه ژاوی سرمربی بارسلونا بعد از شکست خانگی شب گذشته مقابل ویارئال با نتیجه 5 بر 3 در لالیگا است. این پایان تلخ مردی بود که با امید و آرزوهای فراوان از قطر به اسپانیا برگشت تا فوتبال را در عرصه دیگری در جمع کاتالان‌ها دنبال کند، این بار روی نیمکت مربیگری.

یک تصور سنتی در فوتبال وجود دارد که می‌گوید هافبک‌های میانی و طراح، سرمربیان خوبی می‌شوند چرا که به واسطه جایگاهشان در زمین تسلط خوبی روی میدانِ بازی دارند و به واسطه عادتی که در به‌ کار گرفتن هوش و خلاقیت خود در طراحی بازی دارند، تاکتیسین‌های خوبی هستند و همین موضوع از آنها سرمربیان خوبی در آینده می‌سازد، همین تفکر بود که باعث شد بارسلونا روی پپ گواردیولا سرمایه‌گذاری کند و یکی از بهترین سرمربیان تاریخ فوتبال را تحویل این رشته ورزشی دهد.

ژاوی هم آمده بود تا گواردیولای جدیدی برای بارسا شود، او سال‌ها مرکز میدان را در ترکیب اصلی بارسلونا تحت سلطه خودش داشت و با آمارهای شگفت انگیز در پاس‌های دقیق، در بازه زمانی طولانی مدتی یکی از بهترین‌های پست خودش در دنیا شناخته می‌شد، تا جایی که خیلی‌ها عقیده داشتند موفقیت‌های ابرستاره‌ای مثل مسی به واسطه حضور یک هافبک خلاق مثل ژاوی در پشت سر اوست.

او با امید و آرزوهای زیادی به نیوکمپ آمد ولی هم تجربه پایین خودش در عرصه سرمربیگری و هم مشکلات عدیده کاتالان‌ها اجازه نداد فعالیتش روی نیمکت تیم محبوبش طولانی شده و خیلی زود ترجیح داد زیر فشاری که بابت نتایج ضعیف رویش ایجاد شده استعفا دهد و از سمت خودش کنار برود.

ژاوی پس از شکست سنگین خانگی مقابل ویارئال، جلسه‌ای یک ساعته با لاپورتا و هیات مدیره بارسلونا برگزار کرد که خروجی این جلسه منجر به پایان همکاری ژاوی با بارسلونا در پایان فصل شد.

ژاوی پس از پایان جلسه گفت: ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که هیچ بازگشتی وجود ندارد. زمان تغییر فرا رسیده است. فکر می‌کنم زمان جدایی فرا رسیده است.

ژاوی ادامه داد: من امروز با هیات مدیره و باشگاه صحبت کردم. من در ۳۰ ژوئن باشگاه را ترک می‌کنم. این باشگاه نیاز به تغییر و پویایی دارد. ترک بارسا بهترین تصمیم ممکن برای همه طرف‌های درگیر ماجرا است. من مسئول‌ترین فرد بابت نتایج هستم، بنابراین بازیکنان در نهایت اکنون احساس آزادی خواهند کرد. الان همه چیز آرام‌تر خواهد شد، ما می‌توانیم برای لیگ قهرمانان اروپا رقابت کنیم. حداقل با این تصمیم شما (مطبوعات) دیگر من را نمی‌کشید و باشگاه با این تصمیم پیشرفت خواهد کرد.

ژاوی در پایان گفت: شما (مطبوعات) بارها از من پرسیدید که می‌خواهم سر الکس فرگوسن بارسا باشم. حقیقت این است که هرگز اینجا چنین اتفاقی نخواهد افتاد چرا که شما اجازه نمی‌دهید. مربی بارسا بودن خیلی سخت است. می‌بینید که چطور شما را می‌کشند، از تو انتقاد می‌کنند و این روی عملکرد شما تأثیر می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha