کد خبر 237617
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

سردار نقدی مطرح کرد؛

تهران، شهر شهداست و باید با وضو وارد آن شد/ پیام شهدا جهانی شد

تهران، شهر شهداست و باید با وضو وارد آن شد/ پیام شهدا جهانی شد

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: وقتی که می خواهیم وارد مناطق رزمی مانند فکه و طلاییه شویم، در ورودی آنجا تابلو زده شده که اینجا مقتل شهداست و با وضو وارد شوید. اگر در مبدا تهران هم باید تابلویی نصب شود؛ همین تابلو است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در آئین کاشت ۲۴هزار نهال به نیت ۲۴ هزار شهید پایتخت گفت: ۲۴ هزار شهید تهران سلام می‌فرستیم. تهران شهر شهداست. وقتی که می خواهیم وارد مناطق رزمی مانند فکه و طلاییه شویم، در ورودی آنجا تابلو زده شده که اینجا مقتل شهداست و با وضو وارد شوید. اگر در مبدا تهران هم باید تابلویی نصب شود؛ همین تابلو است.

وی ادامه داد: هزار شهید به خون نشسته در سال‌های طولانی در تهران وجود دارد. خیابان پانزده خرداد، سرچشمه، میدان ۱۷ شهریور، میدان انقلاب، دانشگاه تهران، خیابان پاستور، و هرجا که پای بگذاری مقتل شهدا است. باید با وضو به این شهر وارد شد. شهید شهریاری و شهید محمدی خونشان روی همین زمین‌ها ریخته شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران تشریح کرد: بزرگترین نماد این شهادت بهشت زهرا(س) است که در حقیقت گلستان حضرت زهرا (س) است. اگر با چشم دل به آن نگاه کنیم اینجا قطعه ای از بهشت است و اینان عزیزانی هستند که مردم باشرافت شهر تهران تقدیم اسلام کرده اند، همین خانواده شهدایی که جوانانی را تقدیم اسلام و راه حقیقت کرده‌اند. 

وی در ادامه یادآور شد: مردم شهر ارزش‌های بزرگی آفریدند، روزهایی که در ایام ترور برخی روزها تا ۱۰۰ شهید تقدیم کردند و همه از تهران با عظمت یاد میکنند؛ چراکه شهر شهدا است. خیلی از شهدا دور از منطقه خود شهید شدند اما نقطه نقطه اینجا مقتل شهدا ست و خداراشکر میکنیم که میخواهیم یاد نیکوکارترین انسانها را با عمل خیر گرامی بداریم. 

سردار نقدی همچنین خاطرنشان کرد: ما برای یاد برجسته ترین نیکوکاران شهرمان آمده ایم تا بهترین کارها را انجام دهیم. ویژگی مکتب ما این است که به همه زاویه‌ای زندگی انسانها توجه دارد. قانون اساسی ما بسیار کامل است و بی عیب ترین قانون اساسی دنیاست و این به برکت خون شهدا ست. با وجود قلبهای مجروح ما برای شهدای غزه باید بگویم پیام شهدا و خانواده های آنان جهانی شد و خون فرزندان شما به بار نشست.

وی افزود: این همان آرمانی است که فرزندان شما برای آن شهید شدند؛ پرچم شما از آمریکا تا ژاپن بالاست؛ امروز روز پیروزی ماست. ما این پیروزی را با  تعداد تانکهایی که جوانان غزه منهدم می‌کنند نمیشماریم بلکه با تعداد بیشماری مردم دنیا که بیدار شدند و تصمیم گرفتند جلوی مستکبران بایستند، می‌شماریم. 

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران همچنین گفت: طبق حدیث حضرت محمد (ص) اگر دنیا به آخر برسد و کسی در دستش نهالی دارد و فقط به اندازه کاشتن آن نهال وقت دارد، آن را بکارد. اینقدر درختکاری مهم است و اسلام به همه جنبه های زندگی توجه دارد. امروز این عمل خیر را به یاد شهدا انجام دهیم. انشالله شهرمان به برکت شهدا بسیار با طراوت و معنویت باشد. همه پیروزی ها را مدیون ولایت هستیم و باید قدردان آن باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha