کد خبر 236822
۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱

نرخ آسیب‌های اجتماعی در اردبیل پایین است

نرخ آسیب‌های اجتماعی در اردبیل پایین است

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا گفت: نرخ جرایم و آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سردار سعید منتظرالمهدی عصر دوشنبه در بازدید از مرکز مشاور انتظامی اردبیل، اظهار داشت: نیروی انتظامی در کنار همه دستگاه‌ها تلاشی جدی انجام می‌دهد تا با راهکارهای درست و منطقی و توجه به عنصر پیشگیری آسیب‌ها را در ابعاد مختلف به حداقل رسانده و امکان تقویت آرامش و امنیت خاطر را در سطوح مختلف فراهم آورد.

وی تصریح کرد: باید رسانه‌ها به رفع فقر آموزشی و اطلاع‌رسانی کمک کنند چرا که تنها راه جلوگیری از همه آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های عمومی در بستر آموزش صحیح و انتقال درست مفاهیم انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا گفت: پلیس با توجه به تنوع آسیب‌ها و جرایم امکان ورود و کنترل را در ابعاد مختلف ندارد و این مشارکت عموم مردم است که می‌تواند به کاهش آسیب‌ها و دغدغه‌ها در این حوزه کمک کند.

منتظرالمهدی با قدردانی از حضور ریش سفیدان محلات مختلف در جلوگیری از آسیب‌های مختلف افزود: اقدام خوبی که در این استان شروع شده، باید الگوی کشوری باشد چرا که به صورت محله‌محور و با حضور بزرگان و ریش سفیدان می‌توانیم سلامت شهروندان را در یک زنجیره وسیع شهری تأمین کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما راهی جز همراهی و همکاری عموم مردم به ویژه خانواده‌ها و نظارت آنها در عرصه‌های مختلف نداریم و بر این باوریم در کنار عزم جدی پلیس برای مقابله با آسیب‌ها و تهدیدهای مختلف، باید خود خانواده‌ها نیز در مسیر تربیت صحیح گام‌های مؤثری بردارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان و رسانه‌ها را در کنار تولید آثار فاخر و نمایش آن از طریق صدا و سیما یادآور شد و اضافه کرد: امنیت مردم برای نیروی انتظامی خط قرمز است و ما هیچ وقت در این حوزه از اهداف مورد نظر کوتاه نمی‌آییم.

در این مراسم فرمانده انتظامی استان اردبیل نیز بیان کرد: در سال‌های اخیر ما با کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان روبه‌رو هستیم و این استان جز امن‌ترین استان‌های کشور است.

سردار جواد تقوی به برگزاری همایش کنترل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی با محوریت هیأت امنای مساجد و محلات اشاره کرد و ادامه داد: 78 درصد پرونده‌های ورودی به دادگستری در استان اردبیل با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی پلیس و نهاد قضایی کاسته شده است.

وی یادآور شد: ما تأمین امنیت را به صورت محله‌محور مد نظر قرار دادیم و در این راستا تلاشی جدی و گسترده‌ای را انجام می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha