کد خبر 236597
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

در کنگره ملی 24 هزار شهید پایتخت: 

تجمع خانواده های دو شهید به بالا برای نخستین بار/ کنگره‌ای برای ادیان توحیدی خواهیم داشت + فیلم

تجمع خانواده های دو شهید به بالا برای نخستین بار/ کنگره‌ای برای ادیان توحیدی خواهیم داشت + فیلم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ از تجمع خانواده های دو شهید به بالا تا 6 شهید، برای اولین بار در برج میلاد تهران خبر داد.

اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره اقدامات بنیاد شهید و امورایثارگران در کنگره ملی 24 هزار شهید پایتخت گفت: می دانید که شهر تهران 24 هزار شهید دارد و اکثر این شهدا در گلزار شهدای تهران دفن هستند. کنگره   24هزار شهید پایتخت نیز با ریاست استاندار تهران علیرضا فخاری نیا و دبیری سردار حسنزاده فرمانده سپاه استان تهران برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنگره شهدای پایتخت از 9 کمیته؛ مسئولیت دو کمیته «اسناد» و «تکریم از خانواده معظم شهدا» را بر عهده دارد. در کمیته اسناد 500 هزار نسخه سند اعم از عکس، وصیتنامه، دلنوشته و ... تحویل دبیرخانه کنگره شده است. در کمیته تکریم قرار بر این شد که خدمت خانواده های معظم شهدا و ایثارگران رسیده و از آنان دلجویی و تکریم شود؛ در واقع در بنیاد شهید این موضوع به صورت مستمر تحت عنوان «طرح سپاس» انجام می شود. در کنگره با تقسیم کار میان همه دستگاه های اجرایی شهر مانند سازمانها، وزارتخانه ها و... قرار شد از همه 24 هزار خانواده شهید تکریم شود؛ باید یادآور شوم این کار در همه دستگاهها شروع شده و ادامه دارد. 

کریمی بیان کرد: علاوه بر دو کمیته «اسناد» و «تکریم از خانواده معظم شهدا»؛ در این 12 روز اجرای 5 برنامه نیز بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است؛ در 7 بهمن ماه برای اولین بار تجمع خانواده های دو شهید به بالا تا 6 شهید را خواهیم داشت؛ البته تعداد این خانواده 2هزار نفر است اما پدر و مادر عده ای از خانواده شهدا در قید حیات نیستند؛ در نهایت به 500 خانواده رسیدیم  که با توجه به فضای سالن در برج میلاد  تهران در خدمت آنان خواهیم بود. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ اظهار کرد: دومین کار حضور خانواده های شهدا در نماز جمعه تهران خواهد بود که با تصاویر شهدا این عزیزان حضور خواهند داشت. برنامه بعدی کنگره ای برای ادیان توحیدی است که در آن همه  اقلیتها دور یکدیگر جمع شده و بنیاد شهید در آنجا میز خدمت خواهد داشت. 

وی افزود: در 5 بهمن ماه آیین غبارروبی مزار شهدا در قطعه 24 با حضور مقامات لشکری و کشوری و خانواده شهدا را خواهیم داشت؛ همچنین در بحث اجلاسیه کنگره شهدای پایتخت، در استادیوم 12هزار نفری روز 11 بهمن 
در خدمت 350 خانواده شهید خواهیم بود. نهایتا در 22 بهمن ماه که روز پیروزی انقلاب اسلامی است؛ در مسیر راهپیمایی غرفه های فرهنگی جهت معرفی و شناخت شهدا برگزار خواهد شد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کنگره شهدا به استانها نیز تسری خواهد یافت، افزود: این کنگره سالها است که در استانها برگزار شده و در تهران نخستین بار است که آغاز شده است. باید یادآوری کنم همه کارهایی که بیان شد مانند «تکریم»، «طرح سپاس» و «یادواره شهدا» همیشه در بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است.

کریمی تشریح کرد: ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف ذاتی همه ارگانهاست؛ چراکه باید نسل چهارم و پنجم با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند. نسل جدید باید بدانند برای مملکت و نظام چه اتفاقی افتاده است. باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سیره شهدا بیان شده و به نوع روش زندگی آنان اشاره شود. جوانان باید بدانند شهدا با وجود اینکه افراد معمولی بودند؛ به مقام شهادت دست یافتند. در واقع ما باید «شهید بودن» را میان جوانان ترویج کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha