کد خبر 236535
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

فرمانده نیروی هوایی ارتش:

گرامیداشت یاد شهدا؛ شهیدانه زیستن جوانان امروز را در پی خواهد داشت

گرامیداشت یاد شهدا؛ شهیدانه زیستن جوانان امروز را در پی خواهد داشت

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت:  اگر بخواهیم شاهد رویش مجدد بابایی‌ها، دوران‌ها، یاسینی‌ها و... باشیم، راهکار آن زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان ترویج دیدگاه‌ها و سبک زندگی آنان است. فرهنگ‌سازی این ویژگی‌ها در بین نسل جوان شهیدانه زیستن را در پس خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، کنگره بزرگداشت شهدای نهاجا و 63 شهید دانشگاه هوایی شهید ستاری، صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی، جمعی از افسران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و خانواده‌های معزز شهدا در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری تهران برگزار شد.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، در ابتدای این کنگره با ابراز تبریک و تسلیت شهادت تعدادی از مدافعان حرم طی روزهای اخیر و خیر مقدم به حاضران گفت: شرکت مسئولین عالی‌رتبه لشکری و کشوری، نمایندگان محترم ولی‌فقیه در استان‌ها و خانواده‌های معزز شهدا که صاحبان اصلی این مراسم هستند مایه فخر و مباهات است.

وی افزود: این کنگره با هدف بزرگداشت مقام ۱۲۵۸ شهید نیروی هوایی، از جمله ۶۶ شهید دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شده است. حضور پیشکسوتان دفاع مقدس که شهدای زنده ما هستند موجب افتخار ما برگزار کنندگان این کنگره است. 

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت با بیان اینکه این کنگره به صورت برخط در ۱۰ پایگاه هوایی در سراسر کشور نیز برگزار می‌شود گفت: همچنان که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای واقعه عاشورا طی صده‌های متمادی، منجر به زنده ماندن و فراگیری مکتب عاشورا شده است؛ در جهانی که به سرعت به سمت استحاله فرهنگی می‌رود ما را در امان نگه می‌دارد. 

امیر سرتیپ واحدی تصریح کرد: اگر بخواهیم شاهد رویش مجدد بابایی‌ ها، دوران‌ها، یاسینی‌ها و... باشیم، راهکار آن زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان، ترویج دیدگاه‌ها و سبک زندگی آنان است. فرهنگ‌سازی این ویژگی‌ها در بین نسل جوان شهیدانه زیستن را در پس خواهد داشت.

ما در خلوص نیت، عدم ترس از مرگ، و حضور به هنگام در پشتیبانی از جبهه مقاومت توسط دانش‌آموختگان همین دانشگاه حضور بابایی‌های جوان را دیدیم و این مسیر امیدبخش، ان‌شاالله با تمسک به شهدا در نیروی هوایی ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha