کد خبر 236519
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

افشین علا «شمیم ظفر» را به پنج شهید سپاه تقدیم کرد

افشین علا «شمیم ظفر» را به پنج شهید سپاه تقدیم کرد

شاعر کشورمان در واکنش به شهادت مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، سروده «شمیم ظفر» را به پنج شهید این حادثه تروریستی تقدیم کرد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ «افشین علا» شاعر کشورمان در واکنش به شهادت مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، سروده «شمیم ظفر» را به پنج شهید این حادثه تروریستی تقدیم کرد. 

«شمیم ظفر»

خبر بار دیگر رسید از دمشق
که دشمن، گل سرخ چید از دمشق

شبیخون از آن رو زند بر سپاه
که دستان داعش برید از دمشق

از آن رو که دجال، بانگ ظهور
ز یاران مهدی شنید از دمشق

فرج را به تابوت این کشته‌گان
دهد عطر نرگس نوید از دمشق

کنون ای شهیدان بیایید باز
به سوی وطن، روسپید از دمشق

به همراه‌تان در زمستان سرد
نسیم بهاری وزید از دمشق

شمیم ظفر تا فلسطین رسید
ز بس لاله هرسو دمید از دمشق

به‌زودی شود باز درهای قدس
بیارید یاران، کلید از دمشق

به کوی و خیابان چراغان کنید
که می‌آید امشب شهید از دمشق

«افشین علا
بهمن ۱۴۰۲»

گفتنی است؛ کتاب سربازنامه منظومه‌ای بلند و حماسی سروده افشین علا با تصویرسازی محمدحسین صلواتیان است. این مثنوی بلند چند ماه پیش از انتشار رسمی از سوی افشین علا به رهبر معظم انقلاب تقدیم شده بود و مورد تمجید معظم‌له نیز قرار گرفته بود. ایشان در یادداشتی بر این مجموعه مرقوم فرمودند: «زیبا و شیوا و خوش لفظ و معنا سروده شده است. منظومه ماندگاری خواهد شد ان شاالله. این قریحه و این توفیق را به آقای افشین علا تبریک می‌گوییم». 

سربازنامه منظومه‌ای حماسی، ملی و آیینی است. تلفیقی از اسلوب متون منظوم فارسی پیرامون افسانه‌ها و اساطیر باستان و آموزه‌های دینی و انقلابی امروز ایران زمین. با این تفاوت که روایت این منظومه نه بازنویسی افسانه‌های دوردست و کهن است و نه قهرمان آن اسطوره ایست خیالی. داستان سربازنامه صرف‌نظر از آرایه‌ها و استعاره‌های شاعرانه روایتی مستند و واقعی از حماسه‌هایی است که در سال‌های اخیر پیش چشم ایرانیان و جهانیان به وقوع پیوسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha