کد خبر 236080
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به خبرنگار «حیات»:

میزان افزایش حقوق والدین شهدا بعد از تصویب نهایی بودجه مشخص می‌شود + فیلم

میزان افزایش حقوق والدین شهدا بعد از تصویب نهایی بودجه مشخص می‌شود + فیلم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بارها از نمایندگان مجلس تقاضا کردیم که اگر مصوبه ای برای ایثارگران درنظر گرفته می شود؛ منابع مالی مطمئنی داشته باشد؛ چراکه این خبر در حالی اعلام شده که هنوز رسیدگی به بودجه مجلس تمام نشده است. 

دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان نشست صبح امروز چهارشنبه هیات دولت، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات درباره مصوبه کمیسیون تلفیق درمورد افزایش حقوق والدین شهدا گفت: بارها از نمایندگان مجلس تقاضا کردیم که اگر مصوبه ای برای ایثارگران درنظر گرفته می شود؛ منابع مالی مطمئنی داشته باشد؛ چراکه این خبر در حالی اعلام شده که هنوز رسیدگی به بودجه مجلس تمام نشده است. 

وی ادامه داد: بعد از احکام، جداول باید تصویب شود. در جداول مبالغ را باید با احکام مصوب مقایسه کنیم و آنجاست که می توان درباره آن موضوع اظهار نظر کرد. 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در رابطه با موضوع افزایش حقوق والدین شهدا هنوز نمی توان به صورت قطعی تا زمان تصویب بودجه اظهارنظر کرد.  

وی در ادامه تاکید کرد: هر حکمی که در راستای بخش اجتماعی است و در این زمینه افرادی محق می شوند، باید منابع مالی آن نیز تصویب شود. در گذشته شاهد بودیم احکامی تصویب می شد و در پی آن حقوقی ایجاد می کرد؛ همچنین دیوان عدالت اداری یک رای صادر کرده است که در آن بیان می کند نبود بودجه باعث سلب حق نخواهد شد و این مسئله دستگاه های اجرایی را با مشکلاتی مواجه می کند. 

قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفت: این در حالی است که اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران سقف دارد؛ البته سازمان برنامه و بودجه همیشه به بنیاد لطف داشته و صددرصد منابعی که برای ما دیده شده، را تخصیص داده است؛ اما همین صددرصد نیز سقف دارد و بنابراین باید میان احکام و منابع هم‌راستایی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha