کد خبر 236052
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

دهقان در حاشیه هیات دولت؛

هر تبعه ایرانی یا غیرتبعه ایران که علیه امنیت ملی کشور اقدام کند، تحت پیگیرد قرار می‌گیرد

هر تبعه ایرانی یا غیرتبعه ایران که علیه امنیت ملی کشور اقدام کند، تحت پیگیرد قرار می‌گیرد

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در واکنش به اقدامات علی کریمی علیه امنیت ملی کشور گفت: با هر اقدامی علیه امنیت ملی و از سوی هر کسی مقابله می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی حیات، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت، در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت علی کریمی یکی از فوتبالیست‌های سابق کشور علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: افرادی که از کشور رفته‌اند، تابع ایران هستند. هر فردی چه تبعه ایران باشد و یا تبعه کشور دیگری را داشته باشد، اگر علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد، این اقدامات به موقع توسط دستگاه‌های ذیربط انجام و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

وی درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ این شکایت انجام شد. ما به خاطر برداشتی که از کنوانسیون و ماده ۹ آن داشتیم چون این شائبه وجود داشت که شکایت مستقیم ما ممکن است منجر به شناسایی رژیم صهیونیستی به عنوان دولت باشد، از این کار اجتناب کردیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: اما بلافاصله به محض شکایت آفریقای جنوبی ما هیات تشکیل دادیم و دوستان درحال تهیه متنی برای ورود ثالث هستند و ما هم به زودی اقدام می‌کنیم و در دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان وارد ثالث شکایت خومان را علیه رژیم صهیونیستی مطرح خواهیم کرد.

وی درباره شکایت از ترامپ به دلیل نقش در ترور سردار سلیمانی گفت: ما در حال انجام دو اقدام هستیم. راجع به کلیه کسانی که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند ما در داخل کشور پرونده تشکیل دادیم و قوه قضاییه در حال رسیدگی است و آنها به خاطر جرم شخصی‌شان تحت تعقیب قرار می‌گیرند و به زودی قوه قضاییه و محکمه عدلی که در این زمینه شکل گرفته رای لازم را صادرو ما آنها را تعقیب خواهیم کرد.

دهقان همچنین گفت: اما علیه دولت آمریکا هم ما شکایت تهیه کرده‌ایم و الان به دولت آمریکا اخطار داده‌ایم و در پایان فروردین ۱۴۰۳ شکایتمان را در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه دولت آمریکا به ثبت می‌رسانیم و موضوع را تعقیب می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha