کد خبر 235815
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

لاوروف و امیرعبداللهیان حملات آمریکا وانگلیس به یمن رامحکوم کردند

لاوروف و امیرعبداللهیان حملات آمریکا وانگلیس به یمن رامحکوم کردند

وزرای امور خارجه روسیه و ایران امروز در گفتگویی دوجانبه، حملات آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود درباره تحولات غرب آسیا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت امور خارجه روسیه، طرفین در این رایزنی تلفنی روابط اقتصادی، تجاری و حمل و نقل میان دو کشور را بررسی و پیرامون روند مقدماتی برای یک انعقاد قرارداد جدید فیمابین مسکو- تهران رایزنی کردند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این ارتباط آمده است که لاوروف و امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی حملات شدید چند کشور به سرکردگی آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم و بر لزوم برقراری آتش‌ بس و ارسال فوری کمک‌ های بشردوستانه به مردم مظلوم در نوار غزه تاکید کردند.

آنطور که وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است، وزرای امور خارجه روسیه و ایران بر تعهد خود به اصول اساسی در روابط دوجانبه از جمله اصول سازمان ملل درباره احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان وزرای خارجه روسیه و ایران در تماسی تلفنی درباره تشدید تنش‌ها در خاورمیانه گفتگو و حملات گسترده آمریکا و انگلیس به خاک یمن را به شدت محکوم کردند.

وزرای خارجه دو کشور همچنین بر لزوم برقراری آتش بس فوری در نوار غزه و تضمین دسترسی بشردوستانه بدون مانع به این منطقه برای ارائه کمک‌های فوری به جمعیت غیرنظامی آسیب دیده تاکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha