کد خبر 235687
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در گفتگو با «حیات»:

بخش هویت ملی به زندگی شهدا می پردازد/ سعی داریم ارزشهای ملی و تاریخی را احیا کنیم

بخش هویت ملی به زندگی شهدا می پردازد/ سعی داریم ارزشهای ملی و تاریخی را احیا کنیم

حامدسقاییان درباره بخش جدید هویت ملی گفت: این بخش به پاسداشت شخصیتها و قهرمانان ملی و حماسی کشور به‌ویژه شهدای والامقام همچون شهید سلیمانی به جشنواره افزوده شده است.

مهدی حامد سقاییان دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با تاکید بر اینکه امسال پنج بخش جدید به جشنواره افزوده شده است، گفت: بخش ویژه غزه، دانشجویی، نمایش‌های تلویزیونی، هویت ملی و  بخش فراگیر برای اولین بار است که در جشنواره امسال وجود دارد.

وی درباره بخش جدید هویت ملی اشاره کرد: این بخش به پاسداشت شخصیتها و قهرمانان ملی و حماسی کشور به‌ویژه شهدای والامقام همچون شهید سلیمانی به جشنواره افزوده شده است. همچنین به شخصیتهای ملی، ادبی و فرهنگی ایران نیز توجه می شود. تلاش کردیم از این طریق بتوانیم توجه و مرور دوباره ای بر صفحات تاریخ داشته باشیم؛ شعرایی مانند ملک الشعرای بهار، حکیم نظامی گنجوی و شخصیتهایی مانند طیب حاج رضایی و حتی قهرمانان ملی مانند آریوبرزن را به مردم معرفی کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه این موضوع ویژه تر دیده شود تصمیم گرفتیم بخش داوری ویژه ای داشته باشیم تا هم در بخش غزه و هم در بخش هویت ملی یک اثر برگزیده را اعلام کنیم. اگر این موضوع ادامه یابد قطعا تاثیر فرهنگی خوبی داشته باشد و ارزشهای ملی و تاریخی ما را احیا کند.

دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر افزود: این جشنواره از 27 دی ماه آغاز شده و روز اول بهمن افتتاحیه جشنواره خواهد بود همچنین در 12 بخش دانشجویی ، بین الملل و... تا 12 بهمن در کنار مردم خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha